Vitajte vo svete, kde na veľkosti naozaj záleží. Ak ste niekedy skúsili nahrať obrázok či video na Facebook, Instagram alebo Twitter, určite ste zažili frustráciu z náhodného orezávania alebo nechcenej pixelizácie.
Dnes vás preto naučíme, aké sú správne rozmery formátov na sociálnych sieťach Instagram, TikTok, Facebook a LinkedIn.
Instagram – estetika na prvom mieste
Na Instagrame uspejete najmä štvorcovými a vertikálnymi obrázkami, ale táto platforma podporuje aj horizontálny formát obrázkov.
Rozmery príspevkov na Instagrame
Formát
Typ formátu
Rozmer formátu
Instagram obrázok
Štvorec
1080 x 1080 pixelov
Portrét
1080 x 1350 pixelov
Na šírku
1080 x 566 pixelov
* Obrázky na šírku používajte len v krajných prípadoch. Myslite na to, že väčšina používateľov si pozerá obsah na sociálnych sieťach cez mobilné zariadanie. Obrázok na šírku je malý a nezaujme dostatočne. Vy chcete pravý opak! ZAUJAŤ.
Zároveň môžete pridávať príspevky vo formáte Carousel, v ktorom môže byť 2-10 obrázkov/videí v rovnakom rozmere.
Tip!
Ak chcete, aby vaše fotografie a videá vyzerali na Instagrame čo najlepšie, nahrávajte obrázok, ktorý má šírku 1080 pixelov. Keď zdieľate obrázok Instagramu s veľkosťou nad 1080 pixelov, Instagram ho zmenší na 1080 pixelov. Pokiaľ nahráte správny rozmer, nehrozí vám rozrastrovanie fotografie či grafiky.
Veľkosť reels na Instagrame
Doba reelsov na Instagrame stále nekončí! Pozor, v tomto prípade by ste si mali dávať bacha na časti, ktoré sú mimo safe zóny. Instagram má preddefinované prvky, ktoré by sa prekrývali s vašimi titulkami či inými prvkami. Vyhýbajte sa vkladaniu grafík a textu mimo safe zóny.
Rozmer Instagram Reels:
Formát
Instagram Reels
Rozmer:
1080 x 1920 pixelov
Safe zóna pri reklame
Dolné ohraničenie: 420 pixelov
Horné ohraničenie: 220 pixelov
Ľavé ohraničenie: 35 pixelov
Pravé ohraničenie: 35 pixelov
Tip!
Majte na pamäti, že náhľadový obrázok v kanáli v časti filmových pásov je 1080×1920 a vo feede je v tvare štvorca, teda 1×1.
Rozmery Instagram stories
Rýchly formát, ktorý je nestačí na to, aby sa stal reelsom či zaujal miesto vo feede. Napriek tomu prináša vášmu marketingu veľké možnosti.
Nezabudnite – rozmer Instagram story je na výšku.
Formát
Instagram Stories:
Rozmer:
1080 x 1920 pixelov
Safe zóna pri reklame
Dolné ohraničenie: 420 pixelov
Horné ohraničenie: 220 pixelov
Ľavé ohraničenie: 35 pixelov
Pravé ohraničenie: 35 pixelov
Safe zóna pri nepropagovanom formáte
Dolné ohraničenie: 250 pixelov
Horné ohraničenie: 220 pixelov
Ľavé ohraničenie: 35 pixelov
Pravé ohraničenie: 35 pixelov
Tip!
Instagramové „storíčka“ môžete vďaka rôznym templatom a aplikáciám urobiť kreatívne a esteticky. Poznáte napríklad Tezza, Unfold alebo Swipe Mix? Rozhodne stoja za vyskúšanie.
TikTok – súčasný kráľ sociálnych sietí
Mnoho ľudí na TikToku stále zabúda, že aj tu existujú safe zóny. Často vidíme nečitateľné texty, ktoré sa prekrývajú, alebo nie práve šťastne zakomponované grafické prvky. Dôležité je si uvedomiť, že TikTok je sociálna sieť, ktorá taktiež funguje vertikálne.
Formát
TikTok video
Rozmer:
1080 x 1920 pixelov
Safe zóna pri reklame
Dolné ohraničenie: 126 pixelov
Horné ohraničenie: 352 pixelov
Ľavé ohraničenie: 60 pixelov
Pravé ohraničenie: 126 pixelov a vo vrchnej časti obrazu 60 pixelov
Tip!
Pridávajte do TikTok videí titulky. Nie každý má možnosť mať pustený zvuk. Pokiaľ je hlavným pilierom videa hovorené slovo a neobsahuje titulky, používateľ vaše video preskočí.
Facebook – základný pilier sociálnych sietí
Predaj na Facebooku je v porovnaní s ostatnými sociálnymi sieťami omnoho vyšší. No aj na Facebooku prebehlo v poslednej dobe veľa zmien. Aké? Takéto.
Formát
Rozmer
Safe zóna
Business Page Cover fotka
1958×745 pixelov
408 pixelov zľava aj sprava
Facebook Post
1080×1080 pixelov
Facebook video post
1280 x 1280px (1:1),
1280 x 720 pixelov (16:9),
1024 x 1280 px (4:5)
Facebook stories
1080×1920 pixelov
Carousel
2-10 obrázkov, 1080×1080 pixelov
LinkedIn – sociálna sieť pre profíkov
Či už LinkedIn používate na podnikanie alebo ako miesto, kde zdieľate svoje profesijné skúsenosti a podnety, mal by pôsobiť špičkovo. Kvalitné spracovanie obsahu ale aj vizuálu je na prvom mieste.
Formát
Rozmer
LinkedIn post
1080 x 1080 pixelov
LinkedIn Link Post
1200x628px
LinkedIn titulný banner:
1584 x 396 pixelov
Náhľadový obrázok článku
1200 x 644 pixelov
Tip!
Vedeli ste, že aj na LinkedIn môžete pridávať carousel? Vyskúšajte ho. Tento carousel nemá také obmedzenia ako jeho bratranci na ostatných sociálnych sieťach. Môže obsahovať 2 ale aj 15 „slidov“. A aký formát využívať? Jedine PDF.
Ak by ste radšej zverili prípravu vizuálov do rúk profíkom, žiadny problém!🙏 Naše grafické a social media oddelenie vám pripraví vizuály, videá a formáty, ktoré vám vyrazia dych.
V súčasnom digitálnom prostredí je vertikálny dynamický obsah nevyhnutným nástrojom pre kreatívcov a digitálcov, ktorí chcú osloviť svoje publikum efektívne a inovatívne.
Google ukončuje používanie svojej rozšírenej služby Universal Analytics (pre bežných užívateľov skôr známy iba ako Google Analytics). 1.7.2023 tak prestanú do vašich UA tiecť dáta. Žiadne strachy, budete ich totiž mať k dispozícii ešte minimálne pol roka.
Ak si myslíte, že vzdelávanie v marketingovej oblasti je finančne náročné, tak vás vyvedieme z omylu. Predstavujeme vám 4 kurzy, ktoré vás skutočne niečo naučia a zároveň sú dostupné pre každého.
Súbory cookies a ďalšie technológie využívame na dosiahnutie lepšieho užívateľského zážitku na webe. Existuje niekoľko súborov cookies, ktoré využívame na zber dát. Kliknutím na “Prijať všetko” udeľujete súhlas na využívanie všetkých typov súborov, pomocou ktorých môžeme naplno využívať nástroje na personalizáciu ponuky služieb. Viac o cookies https://www.promiseo.sk/spracovanie-osobnych-udajov
Potrebné cookies
Tieto cookies sú nevyhnutné na zaistenie základnej funkčnosti webových stránok. Bez nich nie je možné realizovať požadovanú funkcionalitu (napr. správne zobrazenie stránky, identifikátor relácie, nastavenia súhlasov).
Ak zakážete tento súbor cookie, nebudeme môcť uložiť vaše preferencie. To znamená, že zakaždým, keď navštívite túto webovú stránku, budete musieť znova povoliť alebo zakázať súbory cookie.
Výkonnostné cookies
Výkonnostné cookies zhromažďujú anonymné informácie o navštívených stránkach a o spôsobe využitia webu. Tieto cookies slúžia na zlepšenie fungovania webových stránok a umožňujú nám vykonávať relevantné úpravy za účelom lepšej zákazníckej skúsenosti.
Najprv povoľte povinné nevyhnutné súbory cookie, aby sme mohli uložiť vaše preferencie!
Marketingové cookies
Tieto súbory cookies sa využívajú pre zacielenie reklamy na používateľov, ktorí už navštívili webovú stránku. Zámerom marketingových súborov cookies je poskytnúť reklamy, ktoré sú relevantné a pútavé pre jednotlivých používateľov.
Najprv povoľte povinné nevyhnutné súbory cookie, aby sme mohli uložiť vaše preferencie!