Späť na všetky aktuality

Odlíšte sa od konkurencie vďaka 5 marketingovým trendom roku 2023

24.01.2023 - 03:24
N. Karoľová

Svet marketingu je plný prekvapení. Na začiatku roka je vždy náročné predvídať, čo nás čaká, no už teraz vieme o piatich trendoch, ktoré mu budú vládnuť.

AI – transformácia marketingu, ktorú už nezastavíme?

Posledné týždne sa z každej strany ozýva spojenie “umelá inteligencia”. Tá – aj vplyvom popkultúry – prináša so sebou skepsu až obavy z toho, že skúsených marketérov čoskoro nahradia stroje. Ak ste však umelú inteligenciu skúšali, viete, že s ňou ide mnoho vecí jednoduchšie.

V roku 2023 čaká svet digitálneho marketingu automatizácia mnohých procesov. AI zmení spôsob zberu a analýzy dát. Budú sa vyvíjať cielenejšie marketingové kampane, čo znamená možnosť dosiahnutia lepších výsledkov.

Umelá inteligencia tiež umožní obchodníkom prispôsobiť si komunikáciu so spotrebiteľmi a posielať im vysoko personalizované správy na základe ich špecifických potrieb a záujmov.

 

TikTok ostáva na vrchole aj v roku 2023

Krátke formáty videí sú stále na vrchole svojej slávy. Predstavujú rýchly a jednoduchý spôsob, ako dostať pútavý obsah k vášmu publiku.

Značky sa snažia využiť skutočnú silu TikToku a ľudia ho používajú z rôznych dôvodov. Neobracajú sa na TikTok len kvôli zábave. Mnohých oslovuje hodnotný obsah, podaný cez krátky a zaujímavý formát. Niektorí cez TikTok dokonca vyhľadávajú informácie.

Teraz, s viac ako 1 miliardou globálnych používateľov, si TikTok vydobyl miesto medzi aplikáciami určenými pre široké spektrum cieľových skupín a obchodníkov.

@airportkosice Niektoré predmety sú naozaj zaujímavé 😹 #slovensko #kosice #slovenskytiktok #cestovanie ♬ bad guy – Billie Eilish

Interaktívny content, ktorý spája zákazníka a predajcu

Zdá sa vám vytváranie interaktívneho obsahu zbytočné? Opak je pravdou. Ten bol v komunikácii značiek veľmi dôležitý už v minulom roku. V tomto sa ešte viac zvyšuje dopyt po kvízoch, anketách, hrách, videách či interaktívnych mapách.

Prečo? Takýto obsah je pútavejší, zapamätateľnejší a je pravdepodobnejšie, že bude generovať výsledky, ktoré vaša firma potrebuje.

360° videá – zážitok z pohodlia domova

Pamätáte si na skupinu Gorillaz? 360° verzia hudobného klipu k skladbe Saturnz Barz získala za prvých 48 hodín viac ako 3 milióny zhliadnutí.

Nedávne štúdie ukazujú, že viac ako 65 % online používateľov bude sledovať a interagovať s 360° videami.

360° videá majú široké spektrum využitia. Populárne sú pri propagáciách destinácií, živých podujatí či produktov. Dokážete tak svojim potenciálnym klientom vytvoriť skutočný zážitok. Ďalšia marketingová štúdia preukazuje, že 360° videá môžu zvýšiť nákupný zámer o 7 %.

Takýto typ videa umožňuje užívateľom vidieť daný produkt alebo službu bez toho, aby museli v kamennom obchode fyzicky byť, čo zvyšuje pravdepodobnosť, že si ich kúpia alebo prenajmú.

VR koncept pre Letisko Košice – Promiseo

Rozšírená realita je budúcnosťou nakupovania

Niekoľko spoločností už v roku 2022 predstavilo svoje AR aplikácie. Patrí medzi ne napríklad IKEA so svojou IKEA Place alebo L’Oréal Group, ktorá vám umožňuje prostredníctvom rozšírenej reality testovať účesy a make-up na vašej tvári priamo z pohodlia domova.

AR nielen poskytuje informácie pútavým spôsobom, ale tiež výrazne zlepšuje používateľskú skúsenosť bez toho, aby nútilo kupujúceho vynaložiť veľa úsilia na zvládnutie jedného alebo druhého mechanizmu.

Vďaka rozšírenej realite môžete zvýšiť interakciu s vaším publikom, ale aj pravdepodobnosť nákupu.

Viac ako 60 % nakupujúcich uprednostňuje nakupovanie pomocou rozšírenej reality. AR je v súčasnosti najobľúbenejšie medzi potenciálnymi zákazníkmi práve v oblasti módy.

 

@promiseo_official Vizitka s rozšírenou realitou 😊 #slovensko #ar #fyp #creative ♬ Outrunning Karma – Alec Benjamin

Tak čo, ktorý trend vyskúšate najskôr? Ak vás tieto novinky zaujali, ozvite sa nám a radi vám s ktoroukoľvek pomôžeme.

 

Zdroje:
https://www.singlegrain.com/digital-marketing/digital-marketing-trends-2023/
https://tryon.kivisense.com/blog/ar-trends-of-2023/
https://www.iotforall.com/12-augmented-reality-trends-of-2023
https://blog.hubspot.com/marketing/marketing-trends#social-media-trends
https://wallaroomedia.com/blog/social-media/tiktok-statistics/
https://digitalmarketinginstitute.com/blog/what-are-the-top-digital-marketing-trends-for-2023
https://cinema8.com/blog/the-benefits-of-360-videos-to-companies-in-recent-days
https://www.swiftlocalsolutions.com/blog/3-ways-to-use-360-video-to-market-your-business

Nikola Karoľová SEO specialist junior

Ďalšie články

7 najsledovanejších TikTokov z našej produkcie + tipy, ako využiť TikTok vo svoj prospech

Máte TikTok? Na tejto sociálnej sieti sa za nulovú investíciu do reklamy dajú získavať milióny pozretí. Stačí mať dobré nápady a vedieť, ako ich pútavo premeniť na video. To sa osvedčilo aj v prípade našich klientov, pre ktorých sme založili TikTokové účty. Nejedno z nich získalo státisíce pozretí. Tu je 7 najpopulárnejších z nich. A aké je naše tajomstvo? To nájdete vo video tutoriáli v závere článku.

Bude TikTok na Slovensku novým vyhľadávačom?

Krátke videá a nekonečné množstvo obsahu, ktorý môžete hodiny a hodiny scrollovať. Pre Gen Z sa TikTok stal hlavným miestom pre zdieľanie svojich myšlienok a životov. A nielen to. Čoraz viac používateľov v zahraničí už viac „negoogli“, ale „Tiktokuje“. Jednoducho, aplikácia už nie je len zdrojom zábavného obsahu, nad ktorým dokážete stráviť hodiny času.

4 tipy ako sa efektívne pripraviť na Black Friday

Black Friday je príležitosť vyťažiť maximum vo svete e-commerce ešte pred Vianocami. Ako? Poďme sa pozrieť na 4 tipy ako sa pripraviť na Black Friday na sociálnych sieťach tak, aby vaša kampaň bola úspešná.