Svet marketingu je plný prekvapení. Na začiatku roka je vždy náročné predvídať, čo nás čaká, no už teraz vieme o piatich trendoch, ktoré mu budú vládnuť.
Posledné týždne sa z každej strany ozýva spojenie “umelá inteligencia”. Tá – aj vplyvom popkultúry – prináša so sebou skepsu až obavy z toho, že skúsených marketérov čoskoro nahradia stroje. Ak ste však umelú inteligenciu skúšali, viete, že s ňou ide mnoho vecí jednoduchšie.
V roku 2023 čaká svet digitálneho marketingu automatizácia mnohých procesov. AI zmení spôsob zberu a analýzy dát. Budú sa vyvíjať cielenejšie marketingové kampane, čo znamená možnosť dosiahnutia lepších výsledkov.
Umelá inteligencia tiež umožní obchodníkom prispôsobiť si komunikáciu so spotrebiteľmi a posielať im vysoko personalizované správy na základe ich špecifických potrieb a záujmov.
Krátke formáty videí sú stále na vrchole svojej slávy. Predstavujú rýchly a jednoduchý spôsob, ako dostať pútavý obsah k vášmu publiku.
Značky sa snažia využiť skutočnú silu TikToku a ľudia ho používajú z rôznych dôvodov. Neobracajú sa na TikTok len kvôli zábave. Mnohých oslovuje hodnotný obsah, podaný cez krátky a zaujímavý formát. Niektorí cez TikTok dokonca vyhľadávajú informácie.
Teraz, s viac ako 1 miliardou globálnych používateľov, si TikTok vydobyl miesto medzi aplikáciami určenými pre široké spektrum cieľových skupín a obchodníkov.
@airportkosice Niektoré predmety sú naozaj zaujímavé 😹 #slovensko #kosice #slovenskytiktok #cestovanie ♬ bad guy – Billie Eilish
Zdá sa vám vytváranie interaktívneho obsahu zbytočné? Opak je pravdou. Ten bol v komunikácii značiek veľmi dôležitý už v minulom roku. V tomto sa ešte viac zvyšuje dopyt po kvízoch, anketách, hrách, videách či interaktívnych mapách.
Prečo? Takýto obsah je pútavejší, zapamätateľnejší a je pravdepodobnejšie, že bude generovať výsledky, ktoré vaša firma potrebuje.
Pamätáte si na skupinu Gorillaz? 360° verzia hudobného klipu k skladbe Saturnz Barz získala za prvých 48 hodín viac ako 3 milióny zhliadnutí.
Nedávne štúdie ukazujú, že viac ako 65 % online používateľov bude sledovať a interagovať s 360° videami.
360° videá majú široké spektrum využitia. Populárne sú pri propagáciách destinácií, živých podujatí či produktov. Dokážete tak svojim potenciálnym klientom vytvoriť skutočný zážitok. Ďalšia marketingová štúdia preukazuje, že 360° videá môžu zvýšiť nákupný zámer o 7 %.
Takýto typ videa umožňuje užívateľom vidieť daný produkt alebo službu bez toho, aby museli v kamennom obchode fyzicky byť, čo zvyšuje pravdepodobnosť, že si ich kúpia alebo prenajmú.
VR koncept pre Letisko Košice – Promiseo
Niekoľko spoločností už v roku 2022 predstavilo svoje AR aplikácie. Patrí medzi ne napríklad IKEA so svojou IKEA Place alebo L’Oréal Group, ktorá vám umožňuje prostredníctvom rozšírenej reality testovať účesy a make-up na vašej tvári priamo z pohodlia domova.
AR nielen poskytuje informácie pútavým spôsobom, ale tiež výrazne zlepšuje používateľskú skúsenosť bez toho, aby nútilo kupujúceho vynaložiť veľa úsilia na zvládnutie jedného alebo druhého mechanizmu.
Vďaka rozšírenej realite môžete zvýšiť interakciu s vaším publikom, ale aj pravdepodobnosť nákupu.
Viac ako 60 % nakupujúcich uprednostňuje nakupovanie pomocou rozšírenej reality. AR je v súčasnosti najobľúbenejšie medzi potenciálnymi zákazníkmi práve v oblasti módy.
@promiseo_official Vizitka s rozšírenou realitou 😊 #slovensko #ar #fyp #creative ♬ Outrunning Karma – Alec Benjamin
Tak čo, ktorý trend vyskúšate najskôr? Ak vás tieto novinky zaujali, ozvite sa nám a radi vám s ktoroukoľvek pomôžeme.
Zdroje:
https://www.singlegrain.com/digital-marketing/digital-marketing-trends-2023/
https://tryon.kivisense.com/blog/ar-trends-of-2023/
https://www.iotforall.com/12-augmented-reality-trends-of-2023
https://blog.hubspot.com/marketing/marketing-trends#social-media-trends
https://wallaroomedia.com/blog/social-media/tiktok-statistics/
https://digitalmarketinginstitute.com/blog/what-are-the-top-digital-marketing-trends-for-2023
https://cinema8.com/blog/the-benefits-of-360-videos-to-companies-in-recent-days
https://www.swiftlocalsolutions.com/blog/3-ways-to-use-360-video-to-market-your-business
Tipy a triky jedného kreatívneho riaditeľa
Instagram je neustále sa vyvíjajúcou platformou, ktorá od svojho vzniku prešla množstvom zmien, najmä v oblasti formátov a pomerov strán príspevkov. Spočiatku umožňoval Instagram pridávať príspevky iba vo štvorcovom formáte. Po niekoľkých rokoch platforma pristúpila k veľkej zmene a umožnila používateľom pridávať príspevky v rôznych iných formátoch, čím ponúkla viac priestoru pre kreativitu a nové možnosti vizuálneho vyjadrenia.
Promiseo dosiahlo významný míľnik – už 15 rokov píšeme príbeh úspechu na marketingovom trhu!