Krátke videá a nekonečné množstvo obsahu, ktorý môžete hodiny a hodiny scrollovať. Pre Gen Z sa TikTok stal hlavným miestom pre zdieľanie svojich myšlienok a životov. A nielen to. Čoraz viac používateľov v zahraničí už viac „negoogli“, ale „Tiktokuje“. Jednoducho, aplikácia už nie je len zdrojom zábavného obsahu, nad ktorým dokážete stráviť hodiny času.
Nárast popularity Tik-Toku podľa Google Trends 2017-2022 (súčasnosť)
Dnes sociálna sieť, zajtra plnohodnotný vyhľadávač?
TikTok prešiel za pomerne krátku dobu evolúciou. Od pôvodného zámeru vzdelávacej platformy sa cez audiovizuálne kompilácie postupne transformuje aj do podoby vyhľadávača. Jej tvorcovia momentálne testujú rôzne funkcie, ktoré by mali túto úlohu zjednodušiť.
Čo všetko ovplyvňuje SEO na TikToku?
Existuje niekoľko spôsobov, ako začleniť kľúčové slová do vášho TikTok videa:
Text pridaný priamo do videa
Status
Hashtagy
Ak je vaše video v anglickom jazyku:
Hovorené slovo
Automatické titulky
Ak chcete optimalizovať svoju SEO stratégiuna TikToku, je potrebné využiť všetky vyššie uvedené spôsoby. Vďaka tomu zvyšujete pravdepodobnosť, že sa následne zobrazíte vyššie vo vyhľadávaní. Samozrejme, treba dodržiavať určitú rozumnú mieru a neprehnať to.
Zaujímavosťou je, že v septembri 2022 TikTok ohlásil, že maximálny počet znakov v statusoch sa zvýši z 300 na 2200. Vďaka tomu sa ešte viac zlepší možnosť optimalizovať SEO v rámci tejto platformy.
Prečo ľudia začali používať TikTok ako vyhľadávač?
Odpoveď je jednoduchá – doba je rýchla a to sa odráža aj v spôsobe, akým hľadáme informácie. Čoraz menej ľudí číta, a čoraz viac konzumuje rýchly, dynamický obsah, ktorý prinesie rovnaké množstvo informácií, no za omnoho kratší čas. Spôsobujú to najmä tieto faktory:
Človek nedokáže pri súčasnom množstve informácií, ktorými je obklopený, udržať dlhodobo pozornosť.
Neuspokojivé výsledky vyhľadávania na Googli.
Video je v súčasnosti najvirálnejší formát.
TikTok sa ukazuje ako lepší vyhľadávač než Google
A to minimálne pri používaní jednoduchých vyhľadávacích výrazov. Je všeobecne známe, že na TikToku nájdete množstvo inšpirácie, rád, tipov na recepty, cez postupy ako cvičiť, nápady na výlety až po odborné znalosti špecialistov, akademikov a lekárov.
Rozdiel medzi Googlom a TikTokom je zásadný. V prvom rade je rýchlejší a rozmanitejší. Jeho výsledky vyhľadávania sú aktualizované častejšie v závislosti od úspešnosti a algoritmu.
TikTok je skvelým vyhľadávacím nástrojom pre životný štýl a všeobecný obsah, avšak rovnako ako ostatné sociálne siete, má problém s reguláciou dezinformácií. Vidieť sme to mohli napríklad v úvode ruskej invázie na Ukrajinu, keď sa celým TikTokom šírili videá zo starých vojnových konfliktov s implementovaným zvukom.
Využite potenciál TikToku aj vy
Nepredpokladá sa, že by mal trend krátkych videí v dohľadnej dobe skončiť. Práve naopak. Svetoví marketingoví špecialisti očakávajú vzrast popularity, čomu nasvedčuje obľúbenosť nielen TikToku, ale aj YouTube shorts a Instagram Reels. Pokiaľ si myslíte, že TikTok nie je pre vaše podnikanie vhodný, môžete sa mýliť.
Nezabúdajte ani na fakt, že vďaka dobrej SEO stratégii na TikToku sa viete vyššie zobraziť aj vo výsledkoch vyhľadávania Google, keďže TikTok patrí medzi silné domény a často sa na určité kľúčové slová zobrazuje vysoko.
Naštartujte svoj TikTok ešte dnes, vytvárajte povedomie o vašej značke a nájdite budúcich potenciálnych zákazníkov vďaka najpopulárnejšej platforme na svete. Viac tipov ako na to nájdete v našom videu:
V súčasnom digitálnom prostredí je vertikálny dynamický obsah nevyhnutným nástrojom pre kreatívcov a digitálcov, ktorí chcú osloviť svoje publikum efektívne a inovatívne.
Google ukončuje používanie svojej rozšírenej služby Universal Analytics (pre bežných užívateľov skôr známy iba ako Google Analytics). 1.7.2023 tak prestanú do vašich UA tiecť dáta. Žiadne strachy, budete ich totiž mať k dispozícii ešte minimálne pol roka.
Ak si myslíte, že vzdelávanie v marketingovej oblasti je finančne náročné, tak vás vyvedieme z omylu. Predstavujeme vám 4 kurzy, ktoré vás skutočne niečo naučia a zároveň sú dostupné pre každého.
Súbory cookies a ďalšie technológie využívame na dosiahnutie lepšieho užívateľského zážitku na webe. Existuje niekoľko súborov cookies, ktoré využívame na zber dát. Kliknutím na “Prijať všetko” udeľujete súhlas na využívanie všetkých typov súborov, pomocou ktorých môžeme naplno využívať nástroje na personalizáciu ponuky služieb. Viac o cookies https://www.promiseo.sk/spracovanie-osobnych-udajov
Potrebné cookies
Tieto cookies sú nevyhnutné na zaistenie základnej funkčnosti webových stránok. Bez nich nie je možné realizovať požadovanú funkcionalitu (napr. správne zobrazenie stránky, identifikátor relácie, nastavenia súhlasov).
Ak zakážete tento súbor cookie, nebudeme môcť uložiť vaše preferencie. To znamená, že zakaždým, keď navštívite túto webovú stránku, budete musieť znova povoliť alebo zakázať súbory cookie.
Výkonnostné cookies
Výkonnostné cookies zhromažďujú anonymné informácie o navštívených stránkach a o spôsobe využitia webu. Tieto cookies slúžia na zlepšenie fungovania webových stránok a umožňujú nám vykonávať relevantné úpravy za účelom lepšej zákazníckej skúsenosti.
Najprv povoľte povinné nevyhnutné súbory cookie, aby sme mohli uložiť vaše preferencie!
Marketingové cookies
Tieto súbory cookies sa využívajú pre zacielenie reklamy na používateľov, ktorí už navštívili webovú stránku. Zámerom marketingových súborov cookies je poskytnúť reklamy, ktoré sú relevantné a pútavé pre jednotlivých používateľov.
Najprv povoľte povinné nevyhnutné súbory cookie, aby sme mohli uložiť vaše preferencie!