EN
Menu
Späť na všetky aktuality

Tracking – Hell(p)?

16.03.2023 - 09:51
D. Oratorová

Z každej strany sa na nás valí: Pozor, potvrďte cookies. Pozor, nebudeme vedieť odmerať úspešnosť reklám a ich efektivitu. Pozor, pozor…

Áno, žijeme, pracujeme a fungujeme online a neustále sa adaptujeme na zmeny. Práve sa v našom marketingovom časopriestore stretávame s ubúdaním dát, ktorých zber užívatelia nepovolia prostredníctvom cookie lišty na webe. Otravné? Často sa to stáva aj nám v civile, že na nás stále a znova vyskočí okienko o potvrdení zberu dát. Áno, je to tak legislatívne správne a aj keď vieme, že nám tie dáta treba ako soľ, nemáme čas a klikneme, čo sa najrýchlejšie dá, a čau! A čo potom bežní smrteľníci, keď aj my, marketingoví superheroes, zlyhávame?

Sme ráno v práci, sme opäť marketéri a potrebujeme vyreportovať, aký úspech sme zákazníkom priniesli. Ako budeme vedieť fungovať a upokojiť klientov, ktorým sa stále viac a viac dvíha vráska na čele?

Našťastie, Google s touto situáciou počítal a pripravil nám rôzne riešenia ako eliminovať škody napáchané touto legislatívnou zmenou aspoň pri Google reklamách. Je ich hneď niekoľko a týkajú sa dát, ktoré si nazbierame sami a práce s dátami, ktoré budú anonymizované. Pomôžu nám modelačné algoritmy, hashovanie (bezpečné zakódovanie v nečitateľnej podobe) osobných údajov a iné. Poďme teda stručne nakuknúť do toho, čo nám pomôže priblížiť sa v meraní čo najbližšie k realite.

1. Google Analytics 4

R.I.P. starý dobrý Universal. No GA4 nám pomôže domodelovať stratené konverzie a vidí správanie užívateľa z výšky ako na dlani a nielen jednotnú návštevu. Vie, čo bolo predtým. No vie aj, čo bude potom?

2. Enhanced Conversions a.k.a. rozšírené konverzie

Nové riešenie, ktoré spája údaje o užívateľovi, ktorý robí na webstránke nákup alebo prihlásenie, a ktorý počas nákupu tieto údaje na stránke uvedie (napríklad e-mail). Ten má užívateľ zadaný tiež vo svojom užívateľskom Google účte. Keď sa tieto dve informácie spoja a sú totožné, algoritmus pripíše konverziu. Najdôležitejšie je, že údaje o užívateľovi sú ešte pred tým, ako ich získa Google, anonymizované a šifrované. Ide o nezvratný proces. Google e-maily nevie čítať, ale vie rozpoznať ich totožnosť a spojiť ich.

P.S. Tento hack sa však dá použiť len pri Search a YouTube reklamách. 

3. Consent Mode

Pomáha dynamicky prispôsobovať správanie tagov v súvislosti s tým, či bol udelený súhlas užívateľa o skladovaní údajov v Google Analytics a Google Ads. Zložité? Dôležité je, že eliminuje prácny IT zásah a zapracovaný Consent Mode pred ostatnými tagmi povie Google Tag Manageru, či došlo k udeleniu súhlasu a podľa toho sa tagy budú ďalej správať – či budú zbierať dáta po starom, alebo ostanú tagy uspaté a dáta budú zabudnuté navždy. Avšak nie úplne, pretože dôjde k modelovaniu dát, ktoré chýbajú. Stále to znie zložito? 😀 Základom je, že Consent Mode v priemere pomáha prinavrátiť až 70 % konverzií z Google Ads reklám, ktoré by boli inak stratené z dôvodu nastavenia cookies. A to je už iná frajerina, že?

Google už v súčasnosti funguje na novej verzii Consent Mode v2. Prečítajte si viac: Ako si skontrolovať správnu implementáciu Google Consent Mode v2  a Pozor na výkonnosť Google reklamy – Consent Mode v2 príde už v marci.

4. Performance Max

Žralok modrých aj červených oceánov. Má všetku múdrosť, všetky dáta o nás aj bez nás. Všetko vie, všade bol a ide si za jediným cieľom – konverziou. Či už ide o lead alebo predaj. Vidí, čo robíme na všetkých Google platformách a naprieč zariadeniami. Vie, kedy máme slabosť otvoriť peňaženku, kde nás zastihne, aké sú naše zvyky. Vytvorí si vlastné videjko poskladané z toho, čo obsahuje web. Automatizuje, sám taktizuje a nosí, nám marketérom, čo nám najviac chýba: ulovenú rybu v podobe nákupu či odoslania formulára.

Tak čo, ideme do toho spolu? Ozvite sa nám a my vám ukážeme, že aj ubúdanie dát sa dá s profesionálmi ako sme my jednoducho zvládnuť.

Dominika Oratorová Traffic Manager

Ďalšie články

Pozor na phishing! Tipy, ako sa nechytiť do siete podvodov

Viete, čo majú spoločné vaše fotky, bankové údaje alebo heslá? Všetko z toho je lákavý cieľ pre hackerov.

Stop prokrastinácii !
5 tipov pre efektívny home office

Home office, hybrid alebo rovno „remote“ z inej krajiny? Dnes je to už bežný trend na trhu práce, ktorý mnohé firmy podporujú a Promiseo je jednou z nich.

6 krokov ako upútať

Chcete vytvoriť posolstvo, ktoré skutočne zarezonuje a nezmizne z mysle vašich zákazníkov hneď, ako sa s ním stretnú?