EN
Menu
Späť na všetky aktuality

Pozor na výkonnosť Google reklamy – Consent Mode V2 príde už v marci

  • Promiseo
  • »
  • Aktuality
  • »
  • Pozor na výkonnosť Google reklamy – Consent Mode V2 príde už v marci
15.01.2024 - 20:00
M. Kušnír

Koncom roka 2023 sa začal v klientskych účtoch Google Ads objavovať oznam o nevyhnutnej implementácií tzv. consent mode, alebo po slovensky povedané o zapracovaní Režimu súhlasu so spracovaním súborov cookie, ktorý je potrebné implementovať do marca 2024, inak to bude mať vplyv na výkonnosť reklamy.

Toto nariadenie sa týka všetkých inzerentov v Európskom hospodárskom priestore, keďže nariadenia Európskej únie o obmedzovaní sledovania súborov cookie určujú spoločnostiam ako Google či Meta (bývalý Facebook) dohliadať na správne odosielanie dát do ich reklamných systémov.

V skutočnosti sa však nejedná o žiadnu novinku. Režim súhlasu je tu s nami už viac ako 2 roky, avšak realita je taká, že mnoho inzerentov stále má tento consent mode nastavený nesprávne alebo vôbec. To v praxi znamená, že množstvo inzerentov, aj vďaka veľmi nízkej miere kontroly zo strany úradov, zbiera a využíva užívateľské dáta bez ohľadu na to, či na to získali súhlas prostredníctvom cookie lišty/banneru na svojej webstránke.

Toto sa ale Google snaží zmeniť, a tak bude viac dohliadať na správnu implementáciu Režimu súhlasu na stránkach inzerentov alebo im v opačnom prípade pravdepodobne obmedzí niektoré personalizačné funkcie, keďže dáta na to potrebné neboli získané korektne.

V súvislosti s tým Google v novembri 2023 predstavil aktualizovanú verziu Režimu súhlasu, ktorá sa nazýva veľmi jednoducho Consent Mode V2.

Oproti pôvodnému režimu súhlasu, kde sa odosielali informácie o súhlase alebo nesúhlase s reklamnými, analytickými a technickými cookies, sa v tejto novej verzii pridávajú dva ďalšie parametre, ktoré bližšie špecifikujú reklamné cookies:

  • ad_user_data – súhlas s odoslaním údajov o užívateľovi do Googlu na reklamné účty,
  • ad_personalization – súhlas s personalizovanou inzerciou.

 

Ako sa na tento režim súhlasu pripraviť?

Využite certifikovaného CMP partnera – to v praxi znamená, že máte cookie banner od jedného z certifikovaných partnerov Google (ich zoznam nájdete tu), kde je zaručené, že bude režim súhlasu po aktivácií u tohto partnera implementovaný správne.

Môže sa ale stať, že consent mode u partnera sa vám zdá príliš drahý alebo je váš web či aplikácia špecifickejšia a režim súhlasu prostredníctvom partnera nie je možné implementovať. Prípadne, ak máte vlastnú cookie lištu, tak potrebujete nastaviť režim súhlasu manuálne, napríklad prostredníctvom Google Tag Managera.

Takáto implementácia si však vyžaduje pokročilejšie znalosti webovej analytiky a práce s Tag Managerom, preto by ste to určite mali nechať na niekoho, kto tomu veľmi dobre rozumie a nastaví vám režim súhlasu presne podľa požiadaviek Googlu.

V článku od Matúša Szepešiho Ako skontrolovať nastavenie Consent Mode v2  sa dozviete, ako si skontrolovať správnosť implementácie.

Ak stále váhate, či je váš consent nastavený správne, Promiseo má za sebou desiatky implementácií na rôznych technológiách pre väčších aj menších klientov. Preto, ak potrebujete pomoc, tak nás určite kontaktujte skôr než vaše kampane prestanú fungovať správne.

Kontaktovať

Martin Kušnír Head of Performance

Ďalšie články

3x shortlist na Digital Pie 2024

Už 26. apríla sa dozvieme, ktoré práce si ukroja z 🍰koláča najlepších projektov v oblasti digitálneho marketingu. Promiseo má šancu získať až tri kúsky. Za ktoré práce? Čítajte a pozerajte ďalej.

5 (must have) nástrojov pre social media managerov

Sociálne siete sú dnes neoddeliteľnou súčasťou marketingu a komunikácie firiem. Efektívna správa sociálnych sietí si vyžaduje množstvo času, úsilia a odborných znalostí.

Ako skontrolovať nastavenie Consent Mode v2

Termín 6. marec sa blíži a s ním aj povinnosť implementácie Consent Mode V2. Pre weby, ktoré aktívne využívajú remarketing je to kritický dátum.