…a to bez pochybných taktík. V dobe, v ktorej viac ľudí zapne skôr internet v mobile, ako telku, je dôležité budovať svoju značku aj na sociálnych sieťach. Zvyšovanie počtu sledovateľov sa rovná zvyšovaniu počtu potenciálnych zákazníkov a zároveň fanúšikov, ktorí povedomie o vašej značke môžu šíriť ďalej a ešte k tomu zadarmo. Kupovanie followerov je už tiež dávno out, preto sa poďme pozrieť na to, ako to ide aj bez toho.
Ako si predstavujete svojho zákazníka a followera vášho profilu? Koho chcete zaujať? Podľa cieľovej skupiny budete vytvárať obsah, ktorý s nimi budete zdieľať. Myslite aj na to, že koncový spotrebiteľ vášho produktu nemusí byť človekom, ktorý ho od vás zakúpi, preto môže svoj profil na Instagrame budovať aj značka, ktorá vyrába produkty pre seniorov. Lebo tie môžu ako darček kupovať aj ich vnúčatá. A kde nájdete všetkých mladých ľudí? S nosom zaboreným v ich smartfónoch.
Pokiaľ je vaším primárnym záujmom len vyšší predaj, táto cesta nie je pre vás. Cieľom manažmentu vášho Instagramu je šírenie povedomia o vašej značke a budovanie dobrých vzťahov so zákazníkmi. Stratégia k tomu, ako tieto ciele dosiahnuť sa odvíja od vašej cieľovej skupiny. Vo všeobecnosti by mala byť zameraná na:
Pri vytváraní stratégie si premyslite aj to, ako často a čo budete uverejnovať, aby ste zaujali. Vyvorte si redakčný plán s dátumami a popisom obsahu a držte sa ho.
Zamerajte sa na kompletné využitie všetkých nástrojov, ktoré Instagram ponúka. V prvom kroku vyplňte váš profil, ako používateľské meno použite názov vašej značky, aby vás užívatelia vedeli ľahko a rýchlo vyhľadať. Bio nenechávajte prázdne, popíšte vašu značku, použite kľúčové slová, ktoré taktiež pomáhajú k vyhľadaniu. V profile zverejnite webovú adresu, pretože linky v príspevkoch nie sú klikateľné. Pri príspevkoch nezabúdajte na označenie lokality a pridanie hashtagov, aj vďaka tomu vás môžu nájsť ďalší potenciálni followeri. O sile hashtagov a stories sme si už hovorili v minulých článkoch, nájdete ich tu a tu. Určite na ne nezabúdajte.
Nespomeňte si na svoj účet len vtedy, keď vám pípne pripomienka z redakčného plánu. V popisoch pri fotografiách vyzvite sledujúcich k aktivite, reagujte na ich komentáre, lajkujte, točte stories zo života aj mimo plánu, ak sa vyskytne dobrá príležitosť. Nespite na vavrínoch a vystúpte spoza opony. Váš profil bude osobnejší a pre vašich sledujúcich budete niekto, koho poznajú a na koho si spomenú, keď si budú vyberať odkiaľ nakúpiť či kam sa vybrať na večeru.
Sledujte úspešnosť vašej aktivity a zhodnoťte, či sa vám darí dosahovať vaše ciele. Neexistuje stratégia, ktorá funguje pre každého na 100 %. Instagram priamo umožňuje zistiť dosah a počet impresií, využiť môžete aj nástroje mimo Instagramu, ktoré vám umožnia zistiť úspech vašej kampane. Pokiaľ vás dosiahnuté výsledky neuspokojujú, zmeňte stratégiu a skúste to znova. Optimálnym časom zhodnotenia efektivity vášho účtu je však aspoň 6 mesiacov. Neúspešný nie je ten, čo to skúša, ale ten, čo to vzdáva.
Vybudovať si profil na Instagrame, ktorý vás bude reprezentovať, ktorý pre vás bude prínosom a ktorým sa priblížite svojim zákazníkom, vyzerá zo začiatku jednoducho, no v skutočnosti je za tým kopa práce a vo väčšine prípadov tím ľudí, ktorí vedia, ako na to. Pokiaľ tápate, či na správu sociálnych sietí vám už neostáva čas, môžete vyskúšať spoluprácu napr. aj s nami. 🙂
Tipy a triky jedného kreatívneho riaditeľa
Instagram je neustále sa vyvíjajúcou platformou, ktorá od svojho vzniku prešla množstvom zmien, najmä v oblasti formátov a pomerov strán príspevkov. Spočiatku umožňoval Instagram pridávať príspevky iba vo štvorcovom formáte. Po niekoľkých rokoch platforma pristúpila k veľkej zmene a umožnila používateľom pridávať príspevky v rôznych iných formátoch, čím ponúkla viac priestoru pre kreativitu a nové možnosti vizuálneho vyjadrenia.
Promiseo dosiahlo významný míľnik – už 15 rokov píšeme príbeh úspechu na marketingovom trhu!