EN
Menu
Späť na všetky aktuality

Vyťažte maximum z kampaní pomocou A/B testovania

18.11.2024 - 16:25
A. Koltášová

Marketing sa neustále mení. To, čo fungovalo pred rokom, dnes už nemusí. Preto je dôležité mať nástroj, ktorý nám pomôže efektívnejšie zoptimalizovať kampane. A/B testovanie je ten správny spôsob, ako zistiť, čo naozaj zaberá. Chcete vedieť, prečo je to také dôležité a ako vám to môže pomôcť ušetriť peniaze a zvýšiť výkon vašich kampaní? Poďme na to!

Ako začať s A/B testovaním? 

Každá promo kampaň začína výberom formátov a kanálov, ktoré sú vhodné pre danú cieľovú skupinu. Pri plánovaní kampane sa často opierame o predchádzajúce dáta a odporúčania od Google a Mety.

Avšak marketingové trendy a správanie užívateľov sa vyvíjajú, čo znamená, že predpoklady sa môžu líšiť od reality. A tu prichádza na rad A/B testovanie. Umožňuje nám otestovať rôzne prístupy a zistiť, čo funguje práve TERAZ.

Prečo je to prínosné pre úspech kampaní? 

S neustálym vývojom algoritmov a atribučných modelov, ktoré ovplyvňujú výkon reklám, je čoraz ťažšie predpovedať, čo bude fungovať na 100 %. A/B testovanie vám umožní zistiť, na aký typ reklamy užívatelia lepšie reagujú.

Je možné testovať rôzne atribúty, ako je typ optimalizácie (biddingová stratégia), kreatíva, texty, typ reklamy, segmenty publika či jednotlivé formáty medzi sebou. Aby boli testy čo najlepšie porovnateľné, je dôležité nastaviť rovnaké podmienky a zmeniť len jeden atribút. V Google Ads môžete na tento účel využiť funkcionalitu Experiments a v Mete nástroj A/B test.

Získajte hodnotné dáta a optimalizujte náklady

A/B testovanie nie je len o zvyšovaní konverzií. Je to aj o efektívnosti – či už ide o zníženie nákladov na akvizíciu, zvýšenie miery preklikovosti alebo optimalizáciu rozpočtu. Po získaní výsledkov z testov môžete alokovať rozpočet do kampane, ktorá prináša najlepšie výsledky. To vám pomôže získať viac za menej.

NÁŠ TIP 💡
Pre lepšiu predstavu pri testovaní napríklad typov reklám medzi sebou, môžeme porovnávať bannerové reklamy, kedy sa text nachádza v obrázku reklamy, a responzívne obsahové reklamy, kedy sa text ľubovoľne doťahuje k obrázku. Na základe výsledkov, na ktorý typ reklamy užívatelia pozitívnejšie reagovali, vieme na aký typ reklamy sa viac zamerať a využiť túto informáciu aj v budúcnosti.

A/B testovanie – cesta k lepším výsledkom

Marketing je dynamický a „stále je v pohybe“. Neustále sa vyvíja, adaptuje na nové technológie a zmeny v správaní užívateľov. Testovanie, učenie sa a prispôsobovanie sa novým trendom je preto nevyhnutné.

Nebojte sa preto experimentovať, testovať nové prístupy a neustále sa učiť, čo najlepšie funguje pre vaše cieľové publikum.

Anna Koltášová PPC Specialist

Ďalšie články

Pozor na phishing! Tipy, ako sa nechytiť do siete podvodov

Viete, čo majú spoločné vaše fotky, bankové údaje alebo heslá? Všetko z toho je lákavý cieľ pre hackerov.

Stop prokrastinácii !
5 tipov pre efektívny home office

Home office, hybrid alebo rovno „remote“ z inej krajiny? Dnes je to už bežný trend na trhu práce, ktorý mnohé firmy podporujú a Promiseo je jednou z nich.

6 krokov ako upútať

Chcete vytvoriť posolstvo, ktoré skutočne zarezonuje a nezmizne z mysle vašich zákazníkov hneď, ako sa s ním stretnú?