Instagram dnes vládne online svetu. Sme si istí, že vám túto sociálnu sieť nemusíme nijako špeciálne predstavovať. Od svojho prvého vydania v roku 2010 naberá na počte užívateľov a nezostáva tabu ani pre marketing. Stále obľúbenejšími sa stávajú práve instagramové príbehy, ktoré sú dokonalým nástrojom k prilákaniu pozornosti vašich sledovateľov. Poďme sa pozrieť bližšie na to, ako zo storiek vyťažiť všetko, čo sa dá.
Instagramové príbehy zmiznú z profilu po 24 hodinách, čo im dodáva punc exkluzivity. Sledovatelia ich budú chcieť vidieť práve kvôli pocitu, že uvidia niečo, čo iným môže ujsť. Ich najväčším plusom je možnosť interaktivity s followermi, kedy môžete upútať pozornosť kvízmi, anketami, otázkami či live prenosom. A to majú ľudia radi.
Uveďme si príklad zo života:
Organizujete na svojom profile súťaž? Nezabudnite k tomu vytvoriť príbeh s odpočítavaním. Využite čas, ktorý trávite v showroome a natočte followerom live stream. Vtiahnite ich priamo do vášho sveta, zákazníci nadobudnú pocit známeho, budú o vás vedieť viac a keď sa budú rozhodovať, odkiaľ si zakúpia nové kreslo, neobídu vás.
Na Slovensku je už len veľmi málo ľudí, ktorí by nepočuli o instagramovej sláve Polície SR. Keď si polícia založila účet na sociálnej sieti, takmer každý si klepal prstom po čele. Dnes kraľujú policajným profilom v Európe. Výsledok? Viac než 225 tisíc sledovateľov na Instagrame a pozitívny pohľad verejnosti. A to všetko dosiahli komunikáciou na sociálnych sieťach, no preslávili ich najmä stories na Instagrame, kde vtipne odpovedajú na otázky followerov.
Marketing na sociálnych sieťach je silným nástrojom. Buďte aktívni, odpovedajte, pridávajte príspevky, nech je vás vidieť. Vytvoriť správny obsah je cieľ. No dostať ho k správnemu publiku je výhra.
Za každou nezabudnuteľnou reklamou sa skrýva niečo viac než len pútavý slogan či dobre natočený spot. To "niečo viac" je reklamný insight — hlboké pochopenie toho, čo ľudia cítia, robia alebo chcú, často ešte skôr, než si to sami uvedomia. Poďme sa spolu pozrieť na to, čo presne insight je, aké typy existujú, ako ich hľadať a ktoré kampane ho zvládli na jednotku.
Zabudnite na stiesnené konferenčné miestnosti, nekonečné rady stoličiek, monotónne Powerpoint prezentácie pod umelým osvetlením či unavené pohľady do mobilov. Dá sa to aj INAK, a to vonku, s čerstvým vzduchom, uvoľnenou atmosférou a prirodzenou energiou!
Mala som deväť, keď som prvýkrát ostala po škole. Napísala som vydieť namiesto vidieť a mädväď namiesto medveď. Dostala som guľu a musela som ich stokrát prepísať správne. Ten deň si pamätám dodnes, pretože práve tieto chyby stáli na začiatku mojej cesty k písaniu.