Novinky zo sveta marketingu #6

30.08.2022
M. Sedrovičová

1. Meta pridáva nové exkluzívne možnosti obsahu pre platiacich odberateľov, aby pomohla tvorcom vybudovať si relevantné publikum

Meta pracuje na zlepšení svojich nástrojov na speňaženie a budovanie komunity pre tvorcov obsahu. Tie prinášajú nové funkcie určené iba pre predplatiteľov, ktoré budú lepšie motivovať používateľov k registrácii a podpore autorov prostredníctvom odberov. Spúšťa aj nové čety pre predplatiteľov, ktoré umožnia tvorcom organizovať exkluzívne četovacie stretnutia až s 30 ľuďmi naraz, čím sa vytvorí dôvernejší priestor na budovanie komunity. Taktiež budú môcť teraz tvorcovia vytvárať exkluzívne príspevky a reels len pre svojich predplatiteľov, ktoré budú uložené na ich profiloch.

 

2. TikTok spustil nové nástroje, ktoré pomáhajú chrániť používateľov pred potenciálne urážlivým a škodlivým obsahom

TikTok nielen skúma to, ako chráni mladších používateľov, ale zároveň oznámil aj novú sadu filtrov a možností, ktoré poskytujú viac spôsobov, ako obmedziť zobrazenie nežiaduceho obsahu v aplikácii. Používatelia môžu automaticky filtrovať videá, ktoré obsahujú slová alebo hashtagy, ktoré nechcú vidieť. Konkrétne hashtagy môžete zablokovať vo svojich nastaveniach. Môžete tiež blokovať obsah s vybranými kľúčovými výrazmi v popise. Táto možnosť však zatiaľ nie je dokonalá, pretože systém nezistí skutočný obsah, iba to, čo ľudia manuálne zadali do svojich popisov. Podľa TikToku bude táto možnosť dostupná pre všetkých používateľov „v priebehu nasledujúcich týždňov“.

 

3. Instagram spúšťa počiatočný test “Creator Marketplace”, novej platformy na objavovanie influencerov

Creator Marketplace bol vo vývoji bol už nejaký čas a dnes Instagram spustil jeho prvý test. Instagram Creator Marketplace umožní inzerentom vyhľadávať potenciálnych tvorcov, s ktorými by mohli spolupracovať na kampaniach. Inými slovami, je to komplexný nástroj na vyhľadávanie potenciálnych kreatívnych partnerov pre kampane. To môže byť nesmierne cenné, najmä vzhľadom na rastúce zameranie na reels, ktoré si vyžaduje hĺbkovú znalosť trendov. Prostredníctvom nového Creator Marketplace budú môcť značky spravovať celý proces kampane v spolupráci so svojimi vybranými tvorcami vrátane podrobností, ako sú požadované položky, platby a ďalšie informácie.

 

4. Meta čoskoro umožní používateľom nastaviť si rôzne profily na Facebooku viazané na jeden hlavný účet

Pre mnohých Facebook v poslednom čase stratil svoju príťažlivosť. Čiastočným dôvodom je to, že sú tam všetci – vrátane vašich rodičov, starých rodičov, dávno stratených priateľov zo školy atď. Aj preto to môže pôsobiť menej osobne, čo vám môže brániť v zdieľaní veci, s ktorými nemáte problém v iných aplikáciách. Teraz by ste mohli mať rôzne identity Facebooku so samostatnými profilmi na interakciu s rôznymi prvkami platformy. Používatelia môžu potenciálne vytvoriť až 5 samostatných profilov, ktoré sú spojené jedným hlavným účtom.

 

5. Instagram testuje poznámky v správach a reklamy v profiloch

Instagram testuje dve nové aktualizácie. Do doručených správ pridá záložku s poznámkami a do osobných profilov možnosť zobrazovať reklamy. Poznámky v IG Direct sú 60 znakov dlhé aktualizácie, kam môžete písať váš stav alebo čokoľvek iné, čo chcete zdieľať s vašimi kontaktmi. Poznámky sa zobrazia v hornej časti schránky. Pomocou nich Instagram hľadá ďalší spôsob, ako zvýšiť angažovanosť a podnietiť komunikáciu medzi ľuďmi v rámci aplikácie. Novinka sa zatiaľ testuje s niekoľkými vybranými užívateľmi. Instagram tiež experimentuje s možnosťou, že by používatelia mohli zobrazovať reklamy priamo na ich profile. Vybraní používatelia, s ktorými novinku testuje, už vidia novú možnosť v menu aplikácie.

 

6. Google prináša nový report, ktorý bude zobrazovať úspešnosť videí na webstránke

Ak máte na svojom webe video, je veľká možnosť, že už čoskoro sa vám medzi reportmi od Googlu objaví nový s názvom Video indexing. Vďaka tomu zistíte, na koľkých stránkach Google video identifikoval, ktoré videá boli úspešne indexované a čo videám bráni v tom, aby boli indexované.

 

Zdroje:

https://www.socialmediatoday.com/,
https://newsfeed.cz/
https://developers.google.com/search/blog/2022/07/video-indexing-report?hl=en

Marianna Sedrovičová Junior Social Media Specialist

Ďalšie články

Bude TikTok na Slovensku novým vyhľadávačom?

Krátke videá a nekonečné množstvo obsahu, ktorý môžete hodiny a hodiny scrollovať. Pre Gen Z sa TikTok stal hlavným miestom pre zdieľanie svojich myšlienok a životov. A nielen to. Čoraz viac používateľov v zahraničí už viac „negoogli“, ale „Tiktokuje“. Jednoducho, aplikácia už nie je len zdrojom zábavného obsahu, nad ktorým dokážete stráviť hodiny času.

4 tipy ako sa efektívne pripraviť na Black Friday

Black Friday je príležitosť vyťažiť maximum vo svete e-commerce ešte pred Vianocami. Ako? Poďme sa pozrieť na 4 tipy ako sa pripraviť na Black Friday na sociálnych sieťach tak, aby vaša kampaň bola úspešná.

Novinky zo sveta marketingu #8

V MARKETINGU SA STÁLE NIEČO DEJE. VZDELÁVAJTE SA V ŇOM S NAMI. Najhorúcejšie novinky zo sveta online reklamy