EN
Menu
Späť na všetky aktuality

Moderné, symbolické a víťazné Kreatívny návrh loga prepojil súčasnosť a históriu

  • Promiseo
  • »
  • Aktuality
  • »
  • Moderné, symbolické a víťazné Kreatívny návrh loga prepojil súčasnosť a históriu
25.02.2022 - 15:56
P. Kušnír

Univerzitná nemocnica L. Pasteura Košice oslovila marketingové agentúry, aby pre ňu pripravili návrh nového loga. Symbol zdravotníctva z východného Slovenska mal získať nový dizajn, ktorý bude stavať na historických základoch, no s dávkou moderny osloví aj súčasné publikum.

Podpis francúzskeho chemika

Košická nemocnica nesie názov brilantného chemika, biológa a lekára, ktorý sa postaral o základy mnohých moderných lekárskych postupov v oblasti mikrobiológie či imunológie. Názov nemocnice odkazuje na slávneho medika Louisa Pasteura a rovnako dôležito sme ho vnímali aj pri novom logu.

V procese tvorby a prvotných návrhov sa grafický dizajn opieral o meno Louisa Pasteura. Už v prvotných kreatívnych nápadoch sme pracovali s písmenami L a P, ktoré v sebe ukrývajú meno nemocnice i slávneho lekára. Postupne sme písmenám vdýchli život a logo sa stávalo realitou.

Srdce, fonendoskop či spojenie pacienta a lekára

Kým sa tvorili línie loga, nachádzali sme v ňom množstvo významov, ktoré sa nám podarilo zobraziť. Okrem iniciálok Louisa Pasteura sa v logu skrýva srdce s odkazom na nekonečnú ochotu pomáhať pacientom, fonendoskop ako jeden zo základných nástrojov lekárov, spojenie lekára a pacienta, životná cesta lekára alebo medzinárodný symbol pre nemocnicu v tvare písmena H.

Mnohovýznamové logo, ktoré ctí historické základy nemocnice aj lekára, po ktorom nesie meno, získalo zo všetkých návrhov agentúr najväčšiu priazeň a stalo sa víťazným návrhom. Podarilo sa nám spojiť moderný dizajn a historickú hodnotu košickej nemocnice a navyše s prepojením symbolov, ktoré sú súčasťou lekárskej profesie.

P. Kušnír

Ďalšie články

Z denníka junior copywriterky o sľubných začiatkoch v Promiseo

Mala som deväť, keď som prvýkrát ostala po škole. Napísala som vydieť namiesto vidieť a mädväď namiesto medveď. Dostala som guľu a musela som ich stokrát prepísať správne. Ten deň si pamätám dodnes, pretože práve tieto chyby stáli na začiatku mojej cesty k písaniu.

Tvorivosť v pasci algoritmu: Aký je strih v ére TikToku a Reels?

Strih bol kedysi tichým remeslom v zákulisí. Dnes však strihá každý. Stačí mobil, apka, šablóna a za pár klikov je video na svete. Zručnosť, ktorá bývala doménou profesionálov, sa stala každodennou rutinou, ale hlavne druhým jazykom internetu – rýchlym, úderným a masovým. ALE čo vlastne dnes znamená „vedieť strihať“?

Zákazník ako hlavný hrdina – storytelling v marketingu

Značky, ktoré rozprávajú príbehy, nemusia kričať. Stačí im pošepkať do správnych uší.