Žijeme v dobe, kde je “zmena jedinou konštantou”. Digitálny a online svet čaká transformácia, ktorá sa týka nás všetkých – či už ako marketérov, alebo užívateľov. O akú transformáciu ide? Z názvu článku ste už zrejme uhádli, že reč je o zmenách v prístupe k bezpečnosti dát v online prostredí a o zmenách v spracovaní dát o užívateľskom správaní.
Jednoducho povedané, dáta z tretích strán zbierané prostredníctvom cookies sú na ústupe.? Prechádzame do éry, kde hlavnú rolu budú hrať dáta z prvej strany, teda dáta vyzbierané nami. Zároveň budeme vidieť stále menej viditeľných konverzií z online reklám. To znamená využívanie agregovaných a anonymizovaných dát.
Google našiel spôsob, ako čo najviac dát uchovať a nestrácať ich, no zároveň dbať ohľad na užívateľskú bezpečnosť a súkromie v súlade s platnou legislatívou. Ide o riešenia Google Analytics 4, Enhanced Conversions a Consent Mode. Tieto 3 riešenia by mali byť implementované a používané súčasne. O Google Analytics 4 sa rozpráva už dlhší čas a nepochybne ste si o ňom už čo-to prečítali. ?Pozrime sa teda na jeho dvoch súčasníkov.
Enhanced conversions, alebo rozšírené konverzie, je nové riešenie, ktoré nám pomôže efektívnejšie a presnejšie trackovať konverzie. Vďaka tomu dokáže prinášať pozitívnejšie výsledky predovšetkým v Google vyhľadávacích kampaniach a video kampaniach na YouTube. Pri testovaní Enhanced Conversions sa zistilo, že klienti, ktorí túto novinku od Google použili, navýšili reportované konverzie pri vyhľadávaní v priemere o 5 % a pri YouTube až o 17 %.?
Na jednej strane spájajú údaje o užívateľovi, ktorý robí na webstránke nákup, počas ktorého tieto údaje o sebe na stránke uvedie. Tie má užívateľ zadané aj vo svojom užívateľskom Google účte. Keď sa tieto dve informácie spoja a sú totožné, dochádza k pripísaniu konverzie, ktorá je vyreportovaná v Google Ads. Najdôležitejšie je, že údaje o užívateľovi na obidvoch stranách sú pred tým, ako ich získa Google, anonymizované a formátované pomocou algoritmu SHA256. Ide o nezvratný proces, pri ktorom sa dáta stávajú nečitateľnými, avšak Google vie ich totožnosť rozpoznať a spojiť.
Consent Mode je riešenie, ktoré pomáha dynamicky prispôsobovať správanie tagov v súvislosti s tým, či bol udelený súhlas užívateľa o skladovaní údajov v Google Analytics a Google Ads storage. Consent mode povie Google Tag Manageru, či došlo k udeleniu súhlasu pre používanie cookies.? Ak užívateľ tento súhlas dal, Google bude k dátam pristupovať ako doteraz. Avšak ak užívateľ súhlas neudelí, Google Tagy prispôsobia svoje správanie, aby napomohli sledovaniu konverzií bez použitia cookies. Dôjde teda k modelovaniu dát, ktoré chýbajú.
Google v súčasnosti využíva novú verziu Consent Mode v2. V článku od Matúša Szepešiho Ako skontrolovať nastavenie Consent Mode v2 sa dozviete, ako si skontrolovať správnosť implementácie.
Vyplýva z toho, že všetky konverzie sa pri použití Consent Mode budú skladať z viditeľných a modelovaných konverzií. V priemere pomáha Consent Mode prinavrátiť až 70% konverzií z Google Ads reklám, ktoré by boli inak stratené z dôvodu nastavenia cookies.
Ako už všetci vieme, obklopuje nás všadeprítomná a vždy trvajúca zmena. Jediné, čo je isté, je to, že všetko sa neustále mení. A v online svete to platí dvojnásobne. Preto je dôležité sledovať tieto zmeny a adaptovať sa na ne. Našťastie, Google nám svojimi riešeniami pomáha prispôsobiť sa a uľahčuje nám našu každodennú prácu online marketérov. ?
Nie si PROMI copywriter, ak nevieš vymyslieť poriadny slogan. Aspoň tak by sa dalo opísať, čo môže byť tvrdým orieškom tejto profesie. Vymyslieť ho je pre copywritera náročné zadanie, pretože to nie je len pár slov, ale silný odkaz, ktorý si verejnosť spojí s konkrétnou identitou.
Predstavte si podujatie, ktoré kombinuje výhody on-site zážitku a flexibility online pripojenia, no pritom nepozná hranice. Presne taký je hybridný event - flexibilný, udržateľný a dostupný pre každého. Zistite, ako ponúknuť účastníkom to najlepšie z oboch svetov s nádychom promi prístupu a inovatívnych technológií.
Skúsili ste umelú inteligenciu alebo stále váhate? Či už patríte k tým, ktorí si s AI stihli potykať, alebo ju stále obchádzate so zdvihnutým obočím, jedna vec je jasná