Menu
Späť na všetky aktuality

Google prichádza s ďalšími novinkami – Enhanced Conversions a Consent Mode

16.06.2022 - 04:16
D. Oratorová

Žijeme v dobe, kde je “zmena jedinou konštantou”. Digitálny a online svet čaká transformácia, ktorá sa týka nás všetkých – či už ako marketérov, alebo užívateľov. O akú transformáciu ide? Z názvu článku ste už zrejme uhádli, že reč je o zmenách v prístupe k bezpečnosti dát v online prostredí a o zmenách v spracovaní dát o užívateľskom správaní. 

Jednoducho povedané, dáta z tretích strán zbierané prostredníctvom cookies sú na ústupe.? Prechádzame do éry, kde hlavnú rolu budú hrať dáta z prvej strany, teda dáta vyzbierané nami. Zároveň budeme vidieť stále menej viditeľných konverzií z online reklám. To znamená využívanie  agregovaných a anonymizovaných dát.

V článku sa dozviete:

  • Aké riešenia prináša Google
  • Čo sú to Enhanced Conversions
  • Ako Enhanced Conversions fungujú
  • Čo je to Consent Mode

 

Aké riešenia prináša Google?

Google našiel spôsob, ako čo najviac dát uchovať a nestrácať ich, no zároveň dbať ohľad na užívateľskú bezpečnosť a súkromie v súlade s platnou legislatívou. Ide o riešenia Google Analytics 4, Enhanced ConversionsConsent Mode. Tieto 3 riešenia by mali byť implementované a používané súčasne. O Google Analytics 4 sa rozpráva už dlhší čas a nepochybne ste si o ňom už čo-to prečítali. ?Pozrime sa teda na jeho dvoch súčasníkov.

Enhanced Conversions

Enhanced conversions, alebo rozšírené konverzie, je nové riešenie, ktoré nám pomôže efektívnejšie a presnejšie trackovať konverzie. Vďaka tomu dokáže prinášať pozitívnejšie výsledky predovšetkým v Google vyhľadávacích kampaniach a video kampaniach na YouTube.  Pri testovaní Enhanced Conversions sa zistilo, že klienti, ktorí túto novinku od Google použili, navýšili  reportované konverzie pri vyhľadávaní v priemere o 5 % a pri YouTube až o 17 %.?

Ako Enhanced Conversions fungujú?

Na jednej strane spájajú údaje o užívateľovi, ktorý robí na webstránke nákup, počas ktorého tieto údaje o sebe na stránke uvedie. Tie má užívateľ zadané aj vo svojom užívateľskom Google účte. Keď sa tieto dve informácie spoja a sú totožné, dochádza k pripísaniu konverzie, ktorá je vyreportovaná v Google Ads. Najdôležitejšie je, že údaje o užívateľovi na obidvoch stranách sú pred tým, ako ich získa Google, anonymizované a formátované pomocou algoritmu SHA256. Ide o nezvratný proces, pri ktorom sa dáta stávajú nečitateľnými, avšak Google vie ich totožnosť rozpoznať a spojiť. 

Consent Mode

Consent Mode je riešenie, ktoré pomáha dynamicky prispôsobovať správanie tagov v súvislosti s tým, či bol udelený súhlas užívateľa o skladovaní údajov v Google Analytics a Google Ads storage. Consent mode povie Google Tag Manageru, či došlo k udeleniu súhlasu pre používanie cookies.? Ak užívateľ tento súhlas dal, Google bude k dátam pristupovať ako doteraz. Avšak ak užívateľ súhlas neudelí, Google Tagy prispôsobia svoje správanie, aby napomohli sledovaniu konverzií bez použitia cookies. Dôjde teda k modelovaniu dát, ktoré chýbajú.

V tomto kontexte môžu nastať 3 rôzne scenáre:

 

  1. Bez použitia Consent Mode nevieme o súhlase užívateľa nič, teda nevidíme dáta o tom, čo sa deje na webstránke.
  2. Ak pri použití Consent Mode užívateľ súhlas udelí, dáta sa zbierajú ako zvyčajne a konverzie sú viditeľné a reportované v Google Ads.
  3. Užívateľ odmietne nastavenia cookies, Google dostane informáciu, že k tomuto odmietnutiu došlo a konverzie sa začnú modelovať. 

Vyplýva z toho, že všetky konverzie sa pri použití Consent Mode budú skladať z viditeľných a modelovaných konverzií. V priemere pomáha Consent Mode prinavrátiť až 70% konverzií z Google Ads reklám, ktoré by boli inak stratené z dôvodu nastavenia cookies

 

Ako už všetci vieme, obklopuje nás všadeprítomná a vždy trvajúca zmena. Jediné, čo je isté, je to, že všetko sa neustále mení. A v online svete to platí dvojnásobne. Preto je dôležité sledovať tieto zmeny a adaptovať sa na ne. Našťastie, Google nám svojimi riešeniami pomáha prispôsobiť sa a uľahčuje nám našu každodennú prácu online marketérov. ?

Dominika Oratorová PPC Specialist

Ďalšie články

Čo je to Performance Max?

Nová generácia Smart Shopping kampane panuje Google Ads už niekoľko mesiacov. Pozrime sa na to, prečo Performance Max vznikol, ako funguje a aké má výhody.

4x shortlist na cenu PROKOP – nominované práce

Odovzdávanie cien za najlepšie PR počiny roka 2022 sa blíži a Promiseo je opäť medzi nominovanými agentúrami. Tieto 4 kampane si získali porotu a zabojujú o víťazstvo.

Tracking – Hell(p)?

Z každej strany sa na nás valí: Pozor, potvrďte cookies. Pozor, nebudeme vedieť odmerať úspešnosť reklám a ich efektivitu. Pozor, pozor...