Google prichádza s ďalšími novinkami  – Enhanced Conversions a Consent Mode

 

Žijeme v dobe, kde je “zmena jedinou konštantou”. Digitálny a online svet čaká transformácia, ktorá sa týka nás všetkých – či už ako marketérov, alebo užívateľov. O akú transformáciu ide? Z názvu článku ste už zrejme uhádli, že reč je o zmenách v prístupe k bezpečnosti dát v online prostredí a o zmenách v spracovaní dát o užívateľskom správaní. 

Jednoducho povedané, dáta z tretích strán zbierané prostredníctvom cookies sú na ústupe.📉 Prechádzame do éry, kde hlavnú rolu budú hrať dáta z prvej strany, teda dáta vyzbierané nami. Zároveň budeme vidieť stále menej viditeľných konverzií z online reklám. To znamená využívanie  agregovaných a anonymizovaných dát.

V článku sa dozviete:

🔎Aké riešenia prináša Google

🔎Čo sú to Enhanced Conversions

🔎Ako Enhanced Conversions fungujú

🔎Čo je to Consent Mode

 

Aké riešenia prináša Google?

Google našiel spôsob, ako čo najviac dát uchovať a nestrácať ich, no zároveň dbať ohľad na užívateľskú bezpečnosť a súkromie v súlade s platnou legislatívou. Ide o riešenia Google Analytics 4, Enhanced ConversionsConsent Mode. Tieto 3 riešenia by mali byť implementované a používané súčasne. O Google Analytics 4 sa rozpráva už dlhší čas a nepochybne ste si o ňom už čo-to prečítali. 🧐Pozrime sa teda na jeho dvoch súčasníkov.

Enhanced Conversions

Enhanced conversions, alebo rozšírené konverzie, je nové riešenie, ktoré nám pomôže efektívnejšie a presnejšie trackovať konverzie. Vďaka tomu dokáže prinášať pozitívnejšie výsledky predovšetkým v Google vyhľadávacích kampaniach a video kampaniach na YouTube.  Pri testovaní Enhanced Conversions sa zistilo, že klienti, ktorí túto novinku od Google použili, navýšili  reportované konverzie pri vyhľadávaní v priemere o 5 % a pri YouTube až o 17 %.👏

Ako Enhanced Conversions fungujú?

Na jednej strane spájajú údaje o užívateľovi, ktorý robí na webstránke nákup, počas ktorého tieto údaje o sebe na stránke uvedie. Tie má užívateľ zadané aj vo svojom užívateľskom Google účte. Keď sa tieto dve informácie spoja a sú totožné, dochádza k pripísaniu konverzie, ktorá je vyreportovaná v Google Ads. Najdôležitejšie je, že údaje o užívateľovi na obidvoch stranách sú pred tým, ako ich získa Google, anonymizované a formátované pomocou algoritmu SHA256. Ide o nezvratný proces, pri ktorom sa dáta stávajú nečitateľnými, avšak Google vie ich totožnosť rozpoznať a spojiť. 

Consent Mode

Consent Mode je riešenie, ktoré pomáha dynamicky prispôsobovať správanie tagov v súvislosti s tým, či bol udelený súhlas užívateľa o skladovaní údajov v Google Analytics a Google Ads storage. Consent mode povie Google Tag Manageru, či došlo k udeleniu súhlasu pre používanie cookies.🍪 Ak užívateľ tento súhlas dal, Google bude k dátam pristupovať ako doteraz. Avšak ak užívateľ súhlas neudelí, Google Tagy prispôsobia svoje správanie, aby napomohli sledovaniu konverzií bez použitia cookies. Dôjde teda k modelovaniu dát, ktoré chýbajú.

V tomto kontexte môžu nastať 3 rôzne scenáre:

  1. A) Bez použitia Consent Mode nevieme o súhlase užívateľa nič, teda nevidíme dáta o tom, čo sa deje na webstránke.
  2. B) Ak pri použití Consent Mode užívateľ súhlas udelí, dáta sa zbierajú ako zvyčajne a konverzie sú viditeľné a reportované v Google Ads.
  3. C) Užívateľ odmietne nastavenia cookies, Google dostane informáciu, že k tomuto odmietnutiu došlo a konverzie sa začnú modelovať. 

Vyplýva z toho, že všetky konverzie sa pri použití Consent Mode budú skladať z viditeľných a modelovaných konverzií. V priemere pomáha Consent Mode prinavrátiť až 70% konverzií z Google Ads reklám, ktoré by boli inak stratené z dôvodu nastavenia cookies

 

Ako už všetci vieme, obklopuje nás všadeprítomná a vždy trvajúca zmena. Jediné, čo je isté, je to, že všetko sa neustále mení. A v online svete to platí dvojnásobne. Preto je dôležité sledovať tieto zmeny a adaptovať sa na ne. Našťastie, Google nám svojimi riešeniami pomáha prispôsobiť sa a uľahčuje nám našu každodennú prácu online marketérov. 😊