Youtube pozná snáď každý používateľ internetu. Podľa aktuálnych dát navštívi YouTube mesačne na Slovensku až 2,9 milióna používateľov.
Príbeh tohto videoportálu sa začal písať v roku 2005, kedy túto platformu založil Chad Hurley. Už o rok neskôr ho kúpil Google a v súčasnosti ide o najväčší svetový systém na zdieľanie video súborov na internete.
Zaujímavosť:
Ako prvé video bolo na Youtube nahrané toto video:
Za uplynulé roky sa však YouTube zmenil a všimli sme si to aj my v agentúre.
Kedysi stačilo mať 3000 odberateľov a vydať video, ktoré sa následne týmto odberateľom zobrazilo.
To sa však kvôli stále väčšiemu pretlaku obsahu zmenilo – vaše videá neuvidí každý odberateľ. Namiesto toho Youtube generuje pre každého z používateľov personalizovanú hlavnú stránku. Na nej si nájdu videá, ktoré im naservíruje záhadný YouTube algoritmus.
Prvý z dvojice dôležitých faktorov je priemerné percento dĺžky videa, ktoré si publikum pozrie na jedno prehratie. Ak má vaše video 10 minút, ale väčšina používateľov ho dopozerá iba do 1 minúty, vaše video má len 10 % priemernú dobu zhliadnutia videa, čo je žalostne málo.
Samotný YouTube vám informáciu o priemernej dobe pozerania videa zobrazuje pri každom z vašich videí v analytike. Navyše vám ukáže aj konkrétny čas videa, v ktorom z neho začalo odchádzať najviac ľudí. To vám pomôže pri vyhodnocovaní samotných videí a môžete tak prispôsobovať ďalšiu tvorbu, aby % dopozerania vášho videa boli čo najväčšie.
Čím väčšia % dopozeranosť videa, tým lepšie. Ak sa video bude príliš naťahovať a obsahovať nezaujímavé pasáže, používatelia z videa odídu, % dopozeranosti bude klesať a YouTube algoritmus to zachytí. Preto by vaše video malo byť intenzívne a obsahovať pridanú hodnotu – či už je to edukovanie alebo pobavenie diváka je len a len na vás.
Kľúčový faktor č.2 – Click-through-rate
Click-through-rate poznajú najmä performance marketéri. Je to pomer medzi počtom kliknutí na odkaz a počtom zobrazení vyjadrený v percentách.
Odkedy sa však zmenili algoritmy je táto metrika aj neoddeliteľnou súčasťou životov Youtuberov a správcov Youtube kanálov.
Aj tu platí, že čím väčší click-through-rate, tým lepšie.
Ako už hovorí názov tohto článku, okrem obsahu a kvality videa je veľmi dôležitý aj NÁZOV a NÁHĽADOVÝ OBRÁZOK. Ak ste už dlhé hodiny pripravovali nejaké video a dali ste si záležať na jeho obsahu a kvalite, pripravte aj kvalitnýapútavýnáhľadový obrázok.
Zamyslite sa, čo by v náhľadovom obrázku mohlo byť, pripravte si k nemu grafiku a skúste si vo photoshope váš náhľadový obrázok dosadiť do snímky obrazovky vašej hlavnej stránky na YouTube.
Klikli by ste na neho? Ak áno, prečo? Ak nie, prečo?
V analytike vašich videí následne uvidíte konkrétny údaj click-through-rate vyjadrený v percentách. Následne viete ďalšie náhľadové obrázky a názvy podľa toho optimalizovať, aby bol váš click-through-rate čo najväčší.
Takže nie, YouTube už naozaj nie je len o videách. Za úspechom na YouTube sa (okrem iného) skrýva aj kreatíva a grafická práca pri tvorbe názvu a náhľadového obrázku.
Viac o popisoch videí a kľúčových slovách si povieme v našom ďalšom článku už čoskoro.
V súčasnom digitálnom prostredí je vertikálny dynamický obsah nevyhnutným nástrojom pre kreatívcov a digitálcov, ktorí chcú osloviť svoje publikum efektívne a inovatívne.
Google ukončuje používanie svojej rozšírenej služby Universal Analytics (pre bežných užívateľov skôr známy iba ako Google Analytics). 1.7.2023 tak prestanú do vašich UA tiecť dáta. Žiadne strachy, budete ich totiž mať k dispozícii ešte minimálne pol roka.
Ak si myslíte, že vzdelávanie v marketingovej oblasti je finančne náročné, tak vás vyvedieme z omylu. Predstavujeme vám 4 kurzy, ktoré vás skutočne niečo naučia a zároveň sú dostupné pre každého.
Súbory cookies a ďalšie technológie využívame na dosiahnutie lepšieho užívateľského zážitku na webe. Existuje niekoľko súborov cookies, ktoré využívame na zber dát. Kliknutím na “Prijať všetko” udeľujete súhlas na využívanie všetkých typov súborov, pomocou ktorých môžeme naplno využívať nástroje na personalizáciu ponuky služieb. Viac o cookies https://www.promiseo.sk/spracovanie-osobnych-udajov
Potrebné cookies
Tieto cookies sú nevyhnutné na zaistenie základnej funkčnosti webových stránok. Bez nich nie je možné realizovať požadovanú funkcionalitu (napr. správne zobrazenie stránky, identifikátor relácie, nastavenia súhlasov).
Ak zakážete tento súbor cookie, nebudeme môcť uložiť vaše preferencie. To znamená, že zakaždým, keď navštívite túto webovú stránku, budete musieť znova povoliť alebo zakázať súbory cookie.
Výkonnostné cookies
Výkonnostné cookies zhromažďujú anonymné informácie o navštívených stránkach a o spôsobe využitia webu. Tieto cookies slúžia na zlepšenie fungovania webových stránok a umožňujú nám vykonávať relevantné úpravy za účelom lepšej zákazníckej skúsenosti.
Najprv povoľte povinné nevyhnutné súbory cookie, aby sme mohli uložiť vaše preferencie!
Marketingové cookies
Tieto súbory cookies sa využívajú pre zacielenie reklamy na používateľov, ktorí už navštívili webovú stránku. Zámerom marketingových súborov cookies je poskytnúť reklamy, ktoré sú relevantné a pútavé pre jednotlivých používateľov.
Najprv povoľte povinné nevyhnutné súbory cookie, aby sme mohli uložiť vaše preferencie!