EN
Menu
Späť na všetky aktuality

YouTube nie je len o videách

18.05.2021 - 15:40
R. Potoma

Youtube pozná snáď každý používateľ internetu. Podľa aktuálnych dát navštívi YouTube mesačne na Slovensku až 2,9 milióna používateľov.

Príbeh tohto videoportálu sa začal písať v roku 2005, kedy túto platformu založil Chad Hurley. Už o rok neskôr ho kúpil Google a v súčasnosti ide o najväčší svetový systém na zdieľanie video súborov na internete.

Zaujímavosť:
Ako prvé video bolo na Youtube nahrané toto video:

Za uplynulé roky sa však YouTube zmenil a všimli sme si to aj my v agentúre.
Kedysi stačilo mať 3000 odberateľov a vydať video, ktoré sa následne týmto odberateľom zobrazilo.
To sa však kvôli stále väčšiemu pretlaku obsahu zmenilo – vaše videá neuvidí každý odberateľ. Namiesto toho Youtube generuje pre každého z používateľov personalizovanú hlavnú stránku. Na nej si nájdu videá, ktoré im naservíruje záhadný YouTube algoritmus.

Kľúčový faktor č.1 – Priemerné percento zhliadnutia videa

Prvý z dvojice dôležitých faktorov je priemerné percento dĺžky videa, ktoré si publikum pozrie na jedno prehratie. Ak má vaše video 10 minút, ale väčšina používateľov ho dopozerá iba do 1 minúty, vaše video má len 10 % priemernú dobu zhliadnutia videa, čo je žalostne málo.

Samotný YouTube vám informáciu o priemernej dobe pozerania videa zobrazuje pri každom z vašich videí v analytike. Navyše vám ukáže aj konkrétny čas videa, v ktorom z neho začalo odchádzať najviac ľudí. To vám pomôže pri vyhodnocovaní samotných videí a môžete tak prispôsobovať ďalšiu tvorbu, aby % dopozerania vášho videa boli čo najväčšie. 

 

Čím väčšia % dopozeranosť videa, tým lepšie. Ak sa video bude príliš naťahovať a obsahovať nezaujímavé pasáže, používatelia z videa odídu, % dopozeranosti bude klesať a YouTube algoritmus to zachytí. Preto by vaše video malo byť intenzívne a obsahovať pridanú hodnotu – či už je to edukovanie alebo pobavenie diváka je len a len na vás.

Kľúčový faktor č.2 – Click-through-rate

Click-through-rate poznajú najmä performance marketéri. Je to pomer medzi počtom kliknutí na odkaz a počtom zobrazení vyjadrený v percentách.

Odkedy sa však zmenili algoritmy je táto metrika aj neoddeliteľnou súčasťou životov Youtuberov a správcov Youtube kanálov.

Aj tu platí, že čím väčší click-through-rate, tým lepšie.

Ako už hovorí názov tohto článku, okrem obsahu a kvality videa je veľmi dôležitý aj NÁZOV a NÁHĽADOVÝ OBRÁZOK. Ak ste už dlhé hodiny pripravovali nejaké video a dali ste si záležať na jeho obsahu a kvalite, pripravte aj kvalitný a pútavý náhľadový obrázok.

Zamyslite sa, čo by v náhľadovom obrázku mohlo byť, pripravte si k nemu grafiku a skúste si vo photoshope váš náhľadový obrázok dosadiť do snímky obrazovky vašej hlavnej stránky na YouTube.

Klikli by ste na neho? Ak áno, prečo? Ak nie, prečo?

V analytike vašich videí následne uvidíte konkrétny údaj click-through-rate vyjadrený v percentách. Následne viete ďalšie náhľadové obrázky a názvy podľa toho optimalizovať, aby bol váš click-through-rate čo najväčší.

Takže nie, YouTube už naozaj nie je len o videách. Za úspechom na YouTube sa (okrem iného) skrýva aj kreatíva a grafická práca pri tvorbe názvu a náhľadového obrázku.

Viac o popisoch videí a kľúčových slovách si povieme v našom ďalšom článku už čoskoro.

Róbert Potoma Head of Social Media

Ďalšie články

Predávajte viac! Pochopte, ako zákazníci nakupujú

V kreatívnom PROMI tíme sme pri výbere obedového menu vlastnej koži pocítili insighty, ktoré môžu pomôcť zlepšiť predaj na internete.

Bez silného sloganu sú to len prázdne slová

Nie si PROMI copywriter, ak nevieš vymyslieť poriadny slogan. Aspoň tak by sa dalo opísať, čo môže byť tvrdým orieškom tejto profesie. Vymyslieť ho je pre copywritera náročné zadanie, pretože to nie je len pár slov, ale silný odkaz, ktorý si verejnosť spojí s konkrétnou identitou.

Od gauča po konferenčnú sálu: Hybridné eventy spájajú všetkých

Predstavte si podujatie, ktoré kombinuje výhody on-site zážitku a flexibility online pripojenia, no pritom nepozná hranice. Presne taký je hybridný event - flexibilný, udržateľný a dostupný pre každého. Zistite, ako ponúknuť účastníkom to najlepšie z oboch svetov s nádychom promi prístupu a inovatívnych technológií.