Youtube pozná snáď každý používateľ internetu. Podľa aktuálnych dát navštívi YouTube mesačne na Slovensku až 2,9 milióna používateľov.
Príbeh tohto videoportálu sa začal písať v roku 2005, kedy túto platformu založil Chad Hurley. Už o rok neskôr ho kúpil Google a v súčasnosti ide o najväčší svetový systém na zdieľanie video súborov na internete.
Zaujímavosť:
Ako prvé video bolo na Youtube nahrané toto video:
Za uplynulé roky sa však YouTube zmenil a všimli sme si to aj my v agentúre.
Kedysi stačilo mať 3000 odberateľov a vydať video, ktoré sa následne týmto odberateľom zobrazilo.
To sa však kvôli stále väčšiemu pretlaku obsahu zmenilo – vaše videá neuvidí každý odberateľ. Namiesto toho Youtube generuje pre každého z používateľov personalizovanú hlavnú stránku. Na nej si nájdu videá, ktoré im naservíruje záhadný YouTube algoritmus.
Prvý z dvojice dôležitých faktorov je priemerné percento dĺžky videa, ktoré si publikum pozrie na jedno prehratie. Ak má vaše video 10 minút, ale väčšina používateľov ho dopozerá iba do 1 minúty, vaše video má len 10 % priemernú dobu zhliadnutia videa, čo je žalostne málo.
Samotný YouTube vám informáciu o priemernej dobe pozerania videa zobrazuje pri každom z vašich videí v analytike. Navyše vám ukáže aj konkrétny čas videa, v ktorom z neho začalo odchádzať najviac ľudí. To vám pomôže pri vyhodnocovaní samotných videí a môžete tak prispôsobovať ďalšiu tvorbu, aby % dopozerania vášho videa boli čo najväčšie.
Čím väčšia % dopozeranosť videa, tým lepšie. Ak sa video bude príliš naťahovať a obsahovať nezaujímavé pasáže, používatelia z videa odídu, % dopozeranosti bude klesať a YouTube algoritmus to zachytí. Preto by vaše video malo byť intenzívne a obsahovať pridanú hodnotu – či už je to edukovanie alebo pobavenie diváka je len a len na vás.
Click-through-rate poznajú najmä performance marketéri. Je to pomer medzi počtom kliknutí na odkaz a počtom zobrazení vyjadrený v percentách.
Odkedy sa však zmenili algoritmy je táto metrika aj neoddeliteľnou súčasťou životov Youtuberov a správcov Youtube kanálov.
Aj tu platí, že čím väčší click-through-rate, tým lepšie.
Ako už hovorí názov tohto článku, okrem obsahu a kvality videa je veľmi dôležitý aj NÁZOV a NÁHĽADOVÝ OBRÁZOK. Ak ste už dlhé hodiny pripravovali nejaké video a dali ste si záležať na jeho obsahu a kvalite, pripravte aj kvalitný a pútavý náhľadový obrázok.
Zamyslite sa, čo by v náhľadovom obrázku mohlo byť, pripravte si k nemu grafiku a skúste si vo photoshope váš náhľadový obrázok dosadiť do snímky obrazovky vašej hlavnej stránky na YouTube.
Klikli by ste na neho? Ak áno, prečo? Ak nie, prečo?
V analytike vašich videí následne uvidíte konkrétny údaj click-through-rate vyjadrený v percentách. Následne viete ďalšie náhľadové obrázky a názvy podľa toho optimalizovať, aby bol váš click-through-rate čo najväčší.
Takže nie, YouTube už naozaj nie je len o videách. Za úspechom na YouTube sa (okrem iného) skrýva aj kreatíva a grafická práca pri tvorbe názvu a náhľadového obrázku.
Viac o popisoch videí a kľúčových slovách si povieme v našom ďalšom článku už čoskoro.
Tipy a triky jedného kreatívneho riaditeľa
Instagram je neustále sa vyvíjajúcou platformou, ktorá od svojho vzniku prešla množstvom zmien, najmä v oblasti formátov a pomerov strán príspevkov. Spočiatku umožňoval Instagram pridávať príspevky iba vo štvorcovom formáte. Po niekoľkých rokoch platforma pristúpila k veľkej zmene a umožnila používateľom pridávať príspevky v rôznych iných formátoch, čím ponúkla viac priestoru pre kreativitu a nové možnosti vizuálneho vyjadrenia.
Promiseo dosiahlo významný míľnik – už 15 rokov píšeme príbeh úspechu na marketingovom trhu!