EN
Menu
Späť na všetky aktuality

Novinky zo sveta marketingu #7

30.08.2022 - 07:55
M. Sedrovičová

1. Meta spustila aktualizovaný feed Facebooku

Facebook feed dostal aktualizáciu, ktorá by aspoň teoreticky mohla uľahčiť vyhľadávanie obsahu od priateľov a rodiny a zároveň umožniť Facebooku, aby vám zobrazoval viac odporúčaného obsahu so zameraním na videopríspevky. Hlavné používateľské rozhranie Facebooku bude teraz rozdelené na feed „Domov“, ktorý sa bude primárne zameriavať na odporúčaný obsah, pričom budete mať aj novú kartu „Kanály“, kde si budete môcť prezerať najnovšie príspevky v rôznych kategóriách vrátane ‚Obľúbené‘, ‚Priatelia‘, ‚Skupiny‘ atď.

2. Video príspevky pod 15 minút budú na Instagrame automaticky zdieľané ako Reels

Instagram pridáva nové funkcie pre spoluprácu, tvorbu a zdieľanie videí Reels, vďaka ktorým je práca s videom výrazne jednoduchšia a efektívnejšia. Videá kratšie ako 15 minút získajú ďalšie nástroje na kreatívne úpravy a zobrazia sa cez celú obrazovku displeja. Instagram ich totiž bude automaticky zdieľať ako Reels. Jednoduchšie tiež bude strihanie a úprava vlastných videoklipov. Novou funkciou je aj Dual, umožňujúci nahrávať oboma kamerami mobilného zariadenia zároveň. To sa hodí, keď chcete ukázať napríklad to, aký pekný výhľad vidíte, a zároveň s ním aj svoju tvár.

 

3. TikTok pridáva nové nástroje pre titulky a preklady, ktoré pomôžu maximalizovať dosah videa

Spoločnosť TikTok sa snaží ešte viac rozšíriť svoj dosah prostredníctvom vylepšenej dostupnosti s radom nových nástrojov na preklad a titulkov, ktoré pomôžu viacerým používateľom zapojiť sa do najnovších trendov v aplikácii. TikTok pridáva automatické titulky, ktoré poskytujú ďalší spôsob pridania textových popisov do vašich klipov. Automatické titulky sa zobrazia v ľavej dolnej časti obrazovky, čím dodajú zážitku zo sledovania dôležitý kontext, najmä v prostrediach s vypnutým zvukom. TikTok tiež pridáva nové preklady pre titulky a popisy, ktoré by mohli pomôcť používateľom na celom svete zapojiť sa do väčšieho počtu klipov.

 

4. LinkedIn testuje možnosť uverejňovania Carousel obsahu

Používatelia LinkedInu už nejaký čas zverejňujú provizórne Carousel príspevky, pričom využívajú možnosť prílohy vo formáte PDF na vytváranie jednotlivých snímok. Teraz sa LinkedIn rozhodol urobiť z toho plnohodnotnú funkcionalitu, pričom do vašich aktualizačných nástrojov postupne pridáva novú možnosť príspevku „Carousel“.

 

5. Instagram pridáva propagáciu obsahu Reels

Instagram umožní značkám posilniť ich Reels videá, a to prostredníctvom reklamy. Na dolnej lište funkcií v Reels sa objaví nové tlačidlo Boost, ktoré vás prevedie rýchlym procesom propagácie. Propagáciu môžete spustiť aj tak, že nájdete dané video v mriežke na profile a kliknete na možnosť Boost Post. To, do akej miery je vaša reklama efektívna a aké výsledky prináša, potom jednoducho skontrolujete v prehľadoch.

 

Zdroje: https://www.socialmediatoday.com/, https://newsfeed.cz/

M. Sedrovičová

Ďalšie články

3 kroky, ako si určiť piliere tvorby obsahu

Ak aj vy bojujete s definovaním obsahových pilierov a hľadáte spôsob, ako ich efektívne nastaviť

Urobte z vašich CTA magnet na kliky a odhaľte silu A/B testovania

V digitálnom marketingu platí, že prvý dojem môže byť aj tým posledným. Každá interakcia je unikátnou príležitosťou, ktorá sa však nemusí opakovať.

10 chýb, ktoré ľudia často robia pri tvorbe reels v roku 2024:

V dnešnej dobe sa tvorba reels stáva stále atraktívnejšou cestou, ako upútať pozornosť na sociálnych sieťach ako Instagram a TikTok.