EN
Menu
Späť na všetky aktuality

#1 Inteligentne o umelej inteligencii

15.12.2023 - 16:44
P. Kušnír

#1 Ako (ne)používať AI pri kreatívnej práci

Zástancovia sa z nej tešia, skeptici sa jej obávajú. Namiesto zbytočného strachu sa skúsme zamyslieť, ako sa dá naplno AI 🤖 využiť v kreatívnom procese. O umelej inteligencii a jej nástrahách sa toho popísalo veľa, preto sme sa rozhodli radšej vybrať to, v čom sa jej sila dá využiť v každodennom kreatívnom procese, ako strašiť tým, že zanedlho vezme prácu aj takým vodičom autobusov. Máme pre vás 3 tipy, ako naplno využiť svojho nového brainstorming kamaráta – AIčko. 🦾

 

1. Zadanie presného textu, ktorý za vás AI preformuluje 💬

Priznajme si, ChatGPT nevyniká práve najlepšie v tvorbe nových textov. Hlavne, ak ide o slovenský jazyk, ktorý v kombinácii s menej kreatívnym a starším modelom 3.5 nevykoná zázraky. Pokusy ChatGPT sú častokrát nepoužiteľné. V čom však AI vyniká je transformácia textu. Ak potrebujete fresh text z vášho pôvodného, prepísať status na niekoľko rôznych spôsobov či skrátiť text, ale zachovať jeho pôvodné obsahové alebo technické časti, na to je ChatGPT ako stvorené. ⌨️

PRO TIP: Zadajte do vstupu čo najviac hodnôt, aby ste mali ešte lepšie výsledky. Napríklad presný počet znakov či viet alebo si vyžiadajte text rovno s emoji.

AI si nie vždy poradí s kreatívnymi zadaniami

2. Opravenie gramatiky či štylistiky 👌

Ďalší malý a otravný task, ktorý za vás rýchlo a rád urobí váš nový kolega – ChatGPT. Nie je síce až taký dobrý v tvorení vlastných textov, ako sme písali v bode jeden, ale ponúknite mu váš hotový text na opravu a on sa naň vrhne ako osvedčený jazykovedec. Ideálne táto jeho funkcia funguje v angličtine či iných cudzích jazykoch, kde vám AI ochotne poradí s čiarkami alebo členmi.

PRO TIP: Ak chcete získať ešte lepšie výstupy v angličtine, skúste nástroj DeepL, ktorý zvládne preklady s návrhmi alternatívnych slov a viet, či písanie v angličtine v rôznych štýloch (biznis, akademický alebo technický).

Vaša angličtina bude znieť ešte lepšie

 

3. Generovanie obrázkov pre váš downstream ✏️

Poznáte to, v hlave máte skvelý nápad, text je takmer hotový a zostáva už len grafikovi predstaviť vašu víziu. Nie vždy je to ľahké a namiesto stoviek papierov s vašimi čarbanicami môžete využiť grafické AI nástroje. Tých je naozaj veľa, ale nie každý zvládne túto prácu rovnako dobre (skoro ako bežní kreatívci). Midjourney je skvelým nástrojom, ktorý je však platený, ale podobnou lacnejšiu alternatívou môže byť napr. aplikácia Bing od Microsoftu, ktorá má v sebe zabudovaný nielen textový AI chat, ale aj generátor obrázkov podľa zadaných parametrov. Ak správne zvolíte vstupný text, získate výborný vzorový obrázok, ktorý môže slúžiť ako dobrá inšpirácia pre váš pracovný downstream. 🎨

PRO TIP: Pri generovaní obrázkov buďte detailní. Do popisu vložte nielen predstavu o obrázku, ale aj o forme – napríklad štýl, farby, schémy, typ objektívu či konkrétneho umeleckého smeru.

Zadanie pre AI v Bing aplikácii obsahovalo aj štýl (watercolor) a rozlíšenie (16k a Ultra HD)

 

AI teda môžete vnímať ako veľmi ochotného, ale nie práve originálneho kolegu. Uľahčí vám každodennú prácu a vďaka umelej inteligencii vám zostane dostatok času na kreatívnu prácu, ktorú (zatiaľ) dokážeme robiť oveľa lepšie ako všetky AI nástroje. Ak chcete ešte viac nástrojov na rôzne aktivity (nielen v kreatívnom procese), vyskúšajte stránku https://theresanaiforthat.com/, ktorá združuje vyše 10 000 AI nástrojov s recenziami používateľov a hodnoteniami. Nájdete tam umelú inteligenciu, ktorá zvládne takmer všetko od dvíhania hovorov za vás alebo sumarizácie videí z YouTube až po outfit feedback či analýzu dát. 📈

Tešte sa na ďalšie články zo série Inteligentne o umelej inteligencii, ktoré prídu už čoskoro. 😉

Pavol Kušnír Senior Copywriter

Ďalšie články

3x shortlist na Digital Pie 2024

Už 26. apríla sa dozvieme, ktoré práce si ukroja z 🍰koláča najlepších projektov v oblasti digitálneho marketingu. Promiseo má šancu získať až tri kúsky. Za ktoré práce? Čítajte a pozerajte ďalej.

5 (must have) nástrojov pre social media managerov

Sociálne siete sú dnes neoddeliteľnou súčasťou marketingu a komunikácie firiem. Efektívna správa sociálnych sietí si vyžaduje množstvo času, úsilia a odborných znalostí.

Ako skontrolovať nastavenie Consent Mode v2

Termín 6. marec sa blíži a s ním aj povinnosť implementácie Consent Mode V2. Pre weby, ktoré aktívne využívajú remarketing je to kritický dátum.