Google ukončuje používanie svojej rozšírenej služby Universal Analytics (pre bežných užívateľov skôr známy iba ako Google Analytics). 1.7.2023 tak prestanú do vašich UA tiecť dáta. Žiadne strachy, budete ich totiž mať k dispozícii ešte minimálne pol roka. Avšak, odporúča sa ich zálohovať v prípade, že Google úplne odstaví túto službu. Ako náhradu vám ponúka novú verziu, a to Google Analytics 4. Tento nástroj je však postavený trochu odlišne ako pôvodný, preto vám môže spočiatku robiť problém odreportovať údaje, ktoré ste mali v UA k dispozícii na pár klikov.
Ak ste vlastníkom UA, Google za vás pravdepodobne zmigroval vaše UA vlastníctvo do novej GA4. Stalo sa to pravdepodobne 1.3.2023.
Toto však nie je želaný stav.
Táto automatická migrácia vo všeobecnosti úplne presne nefunguje, prenesie niektoré filtre a pár nastavení. Zároveň neviete zhodnotiť, čo sa nastavilo a čo nie. Vyžaduje si to kontrolu všetkých nastavení. Ak ju vynecháte, môžete vo finále reportovať údaje, ktoré sú nepresné.
Informácia sa nachádza v nastaveniach (admin) účtu pod konkrétnym vlastníctvom v sekcii GA4 Setup Assistant.
V takom prípade odporúčame zrušiť toto prepojenie a nastaviť si to ideálne cez Google Tag Manager (vysvetlíme v nasledujúcich krokoch).
Ak si s týmto nastavením neviete dať rady, kontaktujte nás, radi vám pomôžeme.
V prípade nemigrovaného vlastníctva je nastavenie na vás.
Máte 2 možnosti:
Druhá alternatíva je ideálna kvôli samotným možnostiam, ktoré GTM ponúka. Vo veľkej miere odbremeňuje zapojenie IT, umožňuje vám na web nahrávať ďalšie sledovacie kódy, spravovať súhlasy užívateľov, importovať cookie lištu, zjednodušiť prácu pri nastavení rozšíreného merania pri e-shopoch a jednoducho nastaviť server side tracking.
V tomto článku sa budeme venovať situácii, v ktorej si prostredníctvom GTM nastavíme GA4.
Disclaimer: Na úvod by som rád poznamenal, že GA4 je stále vo vývoji a Google pridáva stále nové funkcie. Môže sa teda stať, že v čase, keď bol tento článok publikovaný neboli niektoré funkcie dostupné.
Niektoré metriky v GA4 sú oproti pôvodným UA metrikám aktualizované, iné zas ostali nezmenené. V nasledujúcej tabuľke je zoznam základných metrík, ktoré sa v GA4 používajú, ich vysvetlenie a prislúchajúca UA metrika (ak je ich možné priradiť).
GA4 Metrika | Anglický názov | Stav metriky | Popis | UA Metrika |
---|---|---|---|---|
Užívatelia | Users | Nezmenená | Táto metrika vám umožňuje merať počet jedinečných používateľov, ktorí zaznamenali udalosť. | Users |
Relácie | Sessions | Nezmenená | Počet relácií, ktoré sa začali na vašom webe alebo vo vašej aplikácii.
Relácia je obdobie, počas ktorého používateľ interaguje s vaším webom alebo aplikáciou. Relácia sa spustí, keď používateľ: |
Sessions |
Relácie s interakciou | Engaged sessions | Nová | Počet relácií, ktoré trvali aspoň desať sekúnd, prípadne zahŕňali aspoň jednu konverznú udalosť alebo aspoň dve zobrazenia stránky alebo obrazovky.
Táto metrika je opakom metriky Bounce Rate v UA. |
Bounce Rate |
Priemerný čas interakcie na reláciu | Average engagement time per session | Nová | Priemerný čas interakcie na reláciu
Priemerný čas interakcie = celkové trvanie interakcií používateľov / počet aktívnych používateľov |
Nie je |
Relácie s interakciou na používateľa | Engaged sessions per user | Nová | Priemerný čas interakcie na používateľa
Priemerný čas interakcie = celkové trvanie interakcií používateľov / počet aktívnych používateľov |
Nie je |
Počet udalostí na reláciu | Events per session | Aktualizovaná | Priemerný počet udalostí na reláciu | Events |
Miera zapojenia | Engagement rate | Nová | Percento relácií, ktoré boli reláciami s interakciou (ďalšie informácie)
Miera interakcie = relácie s interakciou / celkový počet relácií. Miera interakcie je opakom miery okamžitých odchodov. |
Nie je |
Počet udalostí | Event count | Aktualizovaná | Počet spustení udalostí používateľmi | Events |
Konverzie | Conversions | Aktualizovaná | Počet spustení konverznej udalosti používateľmi | Goals |
Celkové výnosy | Total revenue | Aktualizovaná | Revenue |
Medzi najzákladnejšie reporty v Universal Analytics patril report návštevnosti podľa zdroja a média. Tento report ste mohli nájsť v sekcii Acquisition -> All Traffic
Momentálne ho môžete nájsť v GA4 v časti Acquisition.
Je rozdelený na 2 časti:
Ak vás zaujíma, čo sa deje vo vašom e-shope, poslúži vám na to rýchly prehľad v časti Monetisation.
V sekcii máte na výber jednoduché reporty:
Ak nevlastníte e-shop, ale zbierate leady napríklad z kontaktného formulára, prípadne je pre vás dôležitá iná konverzia, tieto dáta nájdete v sekcii Engagement -> Conversions.
Je dôležité podotknúť, že konverzie si musíte nastaviť samostatne, GA4 to neurobí za vás. Toto nastavenie je možné vykonať v Admin sekcii, v časti Events.
Tu si potom musíte zvoliť konkrétny event, ktorý je pre vás konverzným. Takto sa z obyčajného eventu stane konverzia.
Máte nejaké otázky alebo chcete pomôcť? Ozvite sa nám a my sa o vaše Google Analytics 4 postaráme.
Viete, čo majú spoločné vaše fotky, bankové údaje alebo heslá? Všetko z toho je lákavý cieľ pre hackerov.
Home office, hybrid alebo rovno „remote“ z inej krajiny? Dnes je to už bežný trend na trhu práce, ktorý mnohé firmy podporujú a Promiseo je jednou z nich.
Chcete vytvoriť posolstvo, ktoré skutočne zarezonuje a nezmizne z mysle vašich zákazníkov hneď, ako sa s ním stretnú?