EN
Menu
Späť na všetky aktuality

Čo je to Performance Max?

31.03.2023 - 08:24
D. Oratorová

Nová generácia Smart Shopping kampane panuje Google Ads už niekoľko mesiacov. Pozrime sa na to, prečo Performance Max vznikol, ako funguje a aké má výhody.

Ako to začalo?

Peformance Max bol odpoveďou na zmeny, ktoré sa dejú v nákupnom správaní zákazníkov. Až 70 % z nich začalo nakupovať online v porovnaní s obdobím spred pandémie1. Zároveň predtým, než zákazník uskutoční nákup, navštívi viac ako 500 tzv. “digitálnych touchpointov’’ – čiže miest, s ktorými interaguje, prezerá si ich na a podobne. Zákaznícka cesta je teda veľmi komplexná, čo zvyšuje cenu investovanú do získania zákazníka a mnohokrát znižuje firmám zisky.

Pred Performance Max sme fungovali v režime, v ktorom sa používalo viacero súbežných kampaní v rôznych formátoch promujúcich rôzne ciele na rôznych Google kanáloch. Tie však medzi sebou nevedeli komunikovať a navzájom spracovávať svoje výsledky. Preto bolo často obťažné zistiť, aký skutočný podiel mala kampaň na nákupe alebo konverzii. Tým, že sa často obmedzený rozpočet musel deliť medzi pár vybraných kampaní, nebežali všade tam, kde by mohli zasiahnuť tých správnych užívateľov. Dôležité konverzie dokázali takto často tesne uniknúť. Práve tieto problémy sa snažil Google vyriešiť predstavením kampane – Performance Max.

 

Výhody, po ktorých túžili nejeden marketér a marketérka

Táto kampaň je teda novou vylepšenou verziou Shoppingu. 🛒Na jej tvorbu sa používa Google Merchant Centrum Feed, avšak vhodné su aj iné druhy ako napríklad Google My Business Feed, Business Data feeds alebo Dynamic Ads Feed. Momentálne je využiteľná najmä pre biznisy v retail segmente, teda pre e-shopy a e-commerce, a taktiež pre lead-generation firmy, ktoré potrebujú získavať prihlásenia, vyplniť formuláre a podobne.

Na nastavenie kampane je vhodné okrem feedu poskytnúť aj kreatívy. Tento súbor textov a obrázkov môže algoritmus voľne využiť na tvorbu reklám ako doplnok k obsahu webovej stránky. Kampani zadávame cieľ kampane, potrebnú geo-lokáciu a navedieme algoritmus na potenciálne želané publikum prostredníctvom signálov ako sú záujmy užívateľov, ich nákupné správanie, vlastné vytvorené publiká či remarketing.

Jedným z hlavných vylepšení, ktoré Performance Max ponúka, sú rozšírené možnosti, kde tento druh kampane zobrazuje reklamy. Ide o všetky Googlom vlastnené platformy, Konkrétne Shopping, Gmail, Search, YouTube, Discovery, Display a Maps.

 

Performance Max je kampaň, ktorá vníma a vyhodnocuje celú komplexnú zákaznícku cestu, takže dokáže pripraviť ten najlepší formát reklamy na tom najvhodnejšom mieste a v tom najvhodnejšom čase tým zákazníkom, ktorí majú najväčší potenciál priniesť hodnotu a naplniť tak očakávaný cieľ. A to všetko vďaka pokročilým Google algoritmom a machine learningu.

Je dôležité taktiež spomenúť, že v minulosti pri prechode z klasických Smart Shopping kampaní na ich Smart verzie sa konverzná hodnota zvýšila v priemere o 30 %. 📈Pri prechode zo Smart Shoppingu na Performnace Max pôjde o 12-percentné aditívne navýšenie konverzných hodnôt, a to pri rovnakom alebo lepšom ROAS-e, teda návratnosti výdavkov alokovaných na reklamu.

Aby sme to teda zhrnuli, všetkých online marketérov a marketériek so zameraním na PPC reklamu je Performance Max nový spoločník, ktorý obohatil náš súčasný svet online reklamy o benefity ako väčší reach, lepšie servírovanie rôznych druhov kreatív, nové a vylepšené bidding ciele, väčšia transparencia, viac insightov, reportingov a nástrojov korigujúcich automatizáciu.

Tak čo? Pozdáva sa Performance Max aj vám? 😊

 

Zdroje:

Source: Google Mobility Trends (2020); Digital Commerce 360, Klaviyo COVID-19 poll (March 2020); US Department of Commerce (2019)

Think with Google: How intent is redefining the marketing funnel

Dominika Oratorová Traffic Manager

Ďalšie články

3x shortlist na Digital Pie 2024

Už 26. apríla sa dozvieme, ktoré práce si ukroja z 🍰koláča najlepších projektov v oblasti digitálneho marketingu. Promiseo má šancu získať až tri kúsky. Za ktoré práce? Čítajte a pozerajte ďalej.

5 (must have) nástrojov pre social media managerov

Sociálne siete sú dnes neoddeliteľnou súčasťou marketingu a komunikácie firiem. Efektívna správa sociálnych sietí si vyžaduje množstvo času, úsilia a odborných znalostí.

Ako skontrolovať nastavenie Consent Mode v2

Termín 6. marec sa blíži a s ním aj povinnosť implementácie Consent Mode V2. Pre weby, ktoré aktívne využívajú remarketing je to kritický dátum.