Aj hashtagy tvoria kampaň

31.05.2021
S. Uhaľová

Mladšia generácia má odjakživa vo svojom slovníku zavedený pojem hashtag, my starší sme tento symbol poznali pod názvom mriežka. Hashtag slúži ako identifikátor na označenie určitého obsahu a teraz asi prekvapíme každého influencera, ale jeho začiatky patria do oblasti programovania. Odtiaľ ho do sveta sociálnych sietí prebral twitter a dnes ho už nájdeme úplne všade, aj na kelímku od jogurtu. Nevyhol sa ani svetu marketingu, kde slúži ako skvelý nástroj šírenia reklamy, prirodzeným spôsobom a zadarmo. A my sme sa zamerali na niekoľko prípadov, v ktorých hashtagy posilnili kampane. 

#ShareACoke

Myšlienkou #ShareACoke kampane bolo vytvoriť originálne fľaše Coca – Coly s menom či prezývkou zákazníkov, ktorí si fotky svojich vlastných fliaš budú ďalej medzi sebou šíriť. Ľuďom sa tento nápad páčil tak veľmi, že pomocou personalizovaných etikiet oznamovali aj tehotenstvo či zásnuby. Kampaň začala ešte v roku 2012 v Austrálii a trvá dodnes, posledný príspevok s týmto hashtagom bol na instagrame pridaný dnes. A výsledok pre Coca – Colu? Milióny predaných produktov a reklama zdarma.

#zostandoma  #somdoma 

Kampaň, v ktorej žijeme už druhý rok. Iniciatíva Zostaň doma/Som doma veľmi rýchlo reagovala na pandemickú situáciu na Slovensku a nabádala ľudí, aby sa vyhýbali sociálnym kontaktom. Zapojených do nej bolo množstvo známych osobností, ku ktorým sa pridali aj bežní smrtelníci a svojimi fotkami s hashtagom #zostandoma a #somdoma zapĺňali sociálne siete. Dokonca aj ten, kto doma nebol, chcel fotku s hashtagom #zostandoma či #somdoma. Aktuálne je na instagrame uverejnených 17,4 tisíc príspevkov s hashtagom #zostandoma a 34,3 tisíc príspevkov s hashtagom #somdoma. 

#2020Wrapped 

Spotify wrapped je to, čo sa nám objavuje vo feedoch vždy ku koncu roka a čo nikoho veľmi nezaujíma, ale každý chce prezdieľať svoj personalizovaný zoznam najpočúvanejších pesničiek z daného roka. Spotify vytvorilo priamo možnosť svoj zoznam zdieľať s hashtagom #SpotifyWrapped či #2020Wrapped, čím používatelia šíria povedomie o značke sami a zadarmo. Aktuálne nájdete na instagrame viac než 100 tisíc príspevkov s týmto označením. 

#BlackLivesMatter 

Black lives matter je politické a sociálne hnutie vystupujúce proti policajnej brutalite, nespravodlivosti a rasovej nerovnosti. Svoje aktivity začalo ešte v roku 2013 v súvislosti s prípadom zabitia neozbrojeného černocha v USA. Hnutie sa do povedomia širokej verejnosti dostalo aj vďaka šíreniu pod hashtagom #BlackLivesMatter. Používatelia sociálnych sietí sa na svojich účtoch začali vyjadrovať k tejto problematike a takmer nikomu pri tom nechýbalo označenie #BlackLivesMatter, čím sa hnutie dostávalo stále k väčšiemu publiku. Vedeli by ste o ňom, pokiaľ by tento hashtag neexistoval? 

Tak ako? Dokázali sme vám, že pridávať k svojej kampani hashtagy sa oplatí? Hashtagy sú tu s nami približne dve dekády, ale už teraz majú dôležitú úlohu v online marketingu a nepredpokladáme, že tak skoro vymiznú. 

Simona Uhaľová

Ďalšie články

Bude TikTok na Slovensku novým vyhľadávačom?

Krátke videá a nekonečné množstvo obsahu, ktorý môžete hodiny a hodiny scrollovať. Pre Gen Z sa TikTok stal hlavným miestom pre zdieľanie svojich myšlienok a životov. A nielen to. Čoraz viac používateľov v zahraničí už viac „negoogli“, ale „Tiktokuje“. Jednoducho, aplikácia už nie je len zdrojom zábavného obsahu, nad ktorým dokážete stráviť hodiny času.

4 tipy ako sa efektívne pripraviť na Black Friday

Black Friday je príležitosť vyťažiť maximum vo svete e-commerce ešte pred Vianocami. Ako? Poďme sa pozrieť na 4 tipy ako sa pripraviť na Black Friday na sociálnych sieťach tak, aby vaša kampaň bola úspešná.

Novinky zo sveta marketingu #8

V MARKETINGU SA STÁLE NIEČO DEJE. VZDELÁVAJTE SA V ŇOM S NAMI. Najhorúcejšie novinky zo sveta online reklamy