• Kreatívny koncept
  • Obsahová a komunikačná stratégia
  • Video produkcia
  • Grafický dizajn
  • Social media marketing
  • Public Relations

Pre nadáciu sme vyzbierali rekordnú sumu aj napriek skepse

KlientÚnia nevidiacich a slabozrakých Slovenska
Zástupný obrázok referencie Pre nadáciu sme vyzbierali rekordnú sumu aj napriek skepse

Výzva

Kampaň pre Bielu Pastelku sa konala v mimoriadne nepriaznivej atmosfére. V čase útokov zo strany vlády a rastúcej skepsy voči neziskovým organizáciám bolo kľúčovou výzvou zaujať a presvedčiť otrávenú verejnosť o zmysle pomoci.

Naše ciele boli ambiciózne:

  • Nielen splniť, ale prekonať zbierkový rekord z predošlého roka.
  • Zdôrazniť skutočný význam podpory pre ľudí so zrakovým postihnutím, ktorí spoznávajú svet inak.
Pozrieť krátku video case study

Riešenie

Namiesto klasických prosieb o pomoc sme stavili na silnú, kreatívnu myšlienku: „Aj bez zmyslu to má zmysel“. Tento slogan prepojil hodnotu darovaného eura s jedinečným vnímaním sveta nevidiacimi, čím rezonoval s empatiou cieľovej skupiny.

Komunikáciu sme rozdelili do troch intenzívne gradujúcich vĺn:

  1. Povedomie a emócie: Na začiatku sme budovali povedomie prostredníctvom kľúčového vizuálu a autentického TV spotu. Spolupracovali sme priamo s ambasádormi a klientmi ÚNSS, ktorí účinkovali vo videách, čím sme téme dodali autenticitu.
  2. Aktivácia a komunita: Spustili sme výzvu „Staň sa ambasádorom Bielej pastelky“, ktorá viedla k zapojeniu 219 mikroinfluencerov. Tým sme maximalizovali organický dosah pri minimálnom rozpočte a šírili príbehy v dôveryhodnom prostredí.
  3. Urgentnosť a hype: Tesne pred zbierkovým dňom sme strategicky navyšovali investície do online kampaní. Nasadením takmer polovice digitálneho rozpočtu v záverečnej fáze sme vytvorili silný hype na sociálnych sieťach (Facebook a Instagram), ktorý sa premietol do aktívnej pomoci.

Výsledok

Kampaň nielenže prelomila negatívnu atmosféru, ale dosiahla historické výsledky, ktoré potvrdili silu dátami riadenej kreatívy a autenticity:

  • Zbierkový rekord: Vyzbieraná suma 319 408,14 EUR (prekonaná hranica 300 000 EUR).
  • ROI (návratnosť investícií): Pri rozpočte 10 882,42 EUR sme dosiahli 2900 % ROI.
  • Dosah a angažovanosť: Kampaň zasiahla 1 191 652 ľudí a zaznamenala 3,68 milióna zobrazení.
  • Media Value: Získali sme mediálny priestor v hodnote 314 865 EUR, čo preukázalo obrovskú efektivitu nášho prístupu.

Úspech tejto kampane ukázal, že silný komunikačný koncept dokáže prebiť spoločenskú skepsu a mobilizovať verejnosť k empatickým činom.