- Kreatívny koncept
- Obsahová a komunikačná stratégia
- Video produkcia
- Grafický dizajn
- Social media marketing
- Public Relations
Pre nadáciu sme vyzbierali rekordnú sumu aj napriek skepse
| Klient | Únia nevidiacich a slabozrakých Slovenska |

Výzva
Kampaň pre Bielu Pastelku sa konala v mimoriadne nepriaznivej atmosfére. V čase útokov zo strany vlády a rastúcej skepsy voči neziskovým organizáciám bolo kľúčovou výzvou zaujať a presvedčiť otrávenú verejnosť o zmysle pomoci.
Naše ciele boli ambiciózne:
- Nielen splniť, ale prekonať zbierkový rekord z predošlého roka.
- Zdôrazniť skutočný význam podpory pre ľudí so zrakovým postihnutím, ktorí spoznávajú svet inak.
Riešenie
Namiesto klasických prosieb o pomoc sme stavili na silnú, kreatívnu myšlienku: „Aj bez zmyslu to má zmysel“. Tento slogan prepojil hodnotu darovaného eura s jedinečným vnímaním sveta nevidiacimi, čím rezonoval s empatiou cieľovej skupiny.
Komunikáciu sme rozdelili do troch intenzívne gradujúcich vĺn:
- Povedomie a emócie: Na začiatku sme budovali povedomie prostredníctvom kľúčového vizuálu a autentického TV spotu. Spolupracovali sme priamo s ambasádormi a klientmi ÚNSS, ktorí účinkovali vo videách, čím sme téme dodali autenticitu.
- Aktivácia a komunita: Spustili sme výzvu „Staň sa ambasádorom Bielej pastelky“, ktorá viedla k zapojeniu 219 mikroinfluencerov. Tým sme maximalizovali organický dosah pri minimálnom rozpočte a šírili príbehy v dôveryhodnom prostredí.
- Urgentnosť a hype: Tesne pred zbierkovým dňom sme strategicky navyšovali investície do online kampaní. Nasadením takmer polovice digitálneho rozpočtu v záverečnej fáze sme vytvorili silný hype na sociálnych sieťach (Facebook a Instagram), ktorý sa premietol do aktívnej pomoci.
Výsledok
Kampaň nielenže prelomila negatívnu atmosféru, ale dosiahla historické výsledky, ktoré potvrdili silu dátami riadenej kreatívy a autenticity:
- Zbierkový rekord: Vyzbieraná suma 319 408,14 EUR (prekonaná hranica 300 000 EUR).
- ROI (návratnosť investícií): Pri rozpočte 10 882,42 EUR sme dosiahli 2900 % ROI.
- Dosah a angažovanosť: Kampaň zasiahla 1 191 652 ľudí a zaznamenala 3,68 milióna zobrazení.
- Media Value: Získali sme mediálny priestor v hodnote 314 865 EUR, čo preukázalo obrovskú efektivitu nášho prístupu.
Úspech tejto kampane ukázal, že silný komunikačný koncept dokáže prebiť spoločenskú skepsu a mobilizovať verejnosť k empatickým činom.




