Novinky zo sveta marketingu #5

30.08.2022
M. Sedrovičová

1. Twitter spúšťa prvý test kolaboratívnych tweetov

Nový proces spoločného tweetovania, ktorý je zatiaľ v obmedzenom testovaní, umožňuje používateľom pozvať ďalší účet, aby sa pripojil k tweetu. To môže byť užitočné pre spoluprácu s influencermi a crossposty, čím by sa zvýšil dosah na publikum oboch používateľov. Je to taktiež výborný spôsob, ako oceniť pôvodných tvorcov. Ak napríklad uverejníte obrázok vytvorený umelcom, viete ho takto upozorniť na zdieľanie a požiadať o schválenie, čím by sa do tweetu pridali aj podrobnosti o jeho profile.

 

2. Pinterest pridáva nové možnosti zobrazenia produktov – aktualizované rozhranie API pre nakupovanie

Pinterest sa snaží vylepšiť svoje in-stream nákupné nástroje pridaním niekoľkých nových obchodných funkcií vrátane označovania produktov pre piny a nového rozhrania „API for Shopping“. To obchodníkom uľahčí prepojenie a integráciu. Pomocou označovania produktov môžu obchodníci pridávať produkty zo svojho katalógu do svojich obrázkov. Pinneri môžu jednoducho nakupovať špecifické položky, ktoré nájdu v pinoch. Je to veľmi podobné ako označovanie produktov, ktoré môžete použiť teraz, ale novinkou je konkrétne prepojenie s produktmi v katalógu obchodníka.

 

3. Meta už nebude vyžadovať, aby VR používatelia pripojili svoj profil na Facebooku, čím sa posúva do ďalšej fázy

Spoločnosť Meta oznámila, že od augusta 2022 už používatelia Meta VR nebudú musieť mať účet na Facebooku na vytvorenie profilu VR, čo bolo doteraz podmienkou. Tento krok by spoločnosti Meta mohol pomôcť pridať určitý odstup od jej značky Facebook. Používatelia budú môcť v prípade potreby stále prepojiť svoje profily sociálnych médií a VR.

 

4. Instagram rozširuje prístup k šablónam a hudbe pre Reels

Instagram sprístupnil tvorcom šablóny pre Reels, ktoré umožňujú vytvárať krátke videoklipy na základe obľúbených formátov obsahu. Tešiť sa môžete aj na nové hudobné odporúčania pre vaše videá. Instagram spustil základné šablóny už v apríli, tie nájdete priamo v kamere Reels. Tam si tiež vyberiete formát videa na základe populárnych trendov. Potom už len vytvoríte podobne vyzerajúci klip, a to snímku po snímke. Okrem šablón vám Instagram teraz odporučí aj vhodné skladby. A to priamo na mieru vášmu videu. Vhodnú hudbu totiž vyhodnocuje na základe konkrétneho videa, ktoré do aplikácie nahráte.

 

5. Facebook spúšťa nový nástroj pre spoluprácu tvorcov

Nový nástroj umožní, aby sa v jednom príspevku na Facebooku objavilo viacero tvorcov. To by malo zaistiť dodatočné povedomie o daných autoroch prostredníctvom tagov a rozšírenie dosahu vďaka kombinovanému publiku oboch spolupracovníkov. V praxi to funguje tak, že pomocou nástroja Creator Collaborations môže tvorca pozvať druhého tvorcu, aby spoločne publikovali obsah na Facebooku. Pokiaľ druhý tvorca súhlasí, príspevok sa zverejní na stránkach oboch z nich. Creator Collaborations sú teraz k dispozícii iba pre video príspevky, ale Facebook pracuje aj na ďalších možnostiach tvorby.

 

Zdroje: https://www.socialmediatoday.com/, https://newsfeed.cz/

Marianna Sedrovičová Junior Social Media Specialist

Ďalšie články

Bude TikTok na Slovensku novým vyhľadávačom?

Krátke videá a nekonečné množstvo obsahu, ktorý môžete hodiny a hodiny scrollovať. Pre Gen Z sa TikTok stal hlavným miestom pre zdieľanie svojich myšlienok a životov. A nielen to. Čoraz viac používateľov v zahraničí už viac „negoogli“, ale „Tiktokuje“. Jednoducho, aplikácia už nie je len zdrojom zábavného obsahu, nad ktorým dokážete stráviť hodiny času.

4 tipy ako sa efektívne pripraviť na Black Friday

Black Friday je príležitosť vyťažiť maximum vo svete e-commerce ešte pred Vianocami. Ako? Poďme sa pozrieť na 4 tipy ako sa pripraviť na Black Friday na sociálnych sieťach tak, aby vaša kampaň bola úspešná.

Novinky zo sveta marketingu #8

V MARKETINGU SA STÁLE NIEČO DEJE. VZDELÁVAJTE SA V ŇOM S NAMI. Najhorúcejšie novinky zo sveta online reklamy