EN
Menu
Späť na všetky aktuality

Novinky zo sveta marketingu #5

30.08.2022 - 07:53
M. Sedrovičová

1. Twitter spúšťa prvý test kolaboratívnych tweetov

Nový proces spoločného tweetovania, ktorý je zatiaľ v obmedzenom testovaní, umožňuje používateľom pozvať ďalší účet, aby sa pripojil k tweetu. To môže byť užitočné pre spoluprácu s influencermi a crossposty, čím by sa zvýšil dosah na publikum oboch používateľov. Je to taktiež výborný spôsob, ako oceniť pôvodných tvorcov. Ak napríklad uverejníte obrázok vytvorený umelcom, viete ho takto upozorniť na zdieľanie a požiadať o schválenie, čím by sa do tweetu pridali aj podrobnosti o jeho profile.

 

2. Pinterest pridáva nové možnosti zobrazenia produktov – aktualizované rozhranie API pre nakupovanie

Pinterest sa snaží vylepšiť svoje in-stream nákupné nástroje pridaním niekoľkých nových obchodných funkcií vrátane označovania produktov pre piny a nového rozhrania „API for Shopping“. To obchodníkom uľahčí prepojenie a integráciu. Pomocou označovania produktov môžu obchodníci pridávať produkty zo svojho katalógu do svojich obrázkov. Pinneri môžu jednoducho nakupovať špecifické položky, ktoré nájdu v pinoch. Je to veľmi podobné ako označovanie produktov, ktoré môžete použiť teraz, ale novinkou je konkrétne prepojenie s produktmi v katalógu obchodníka.

 

3. Meta už nebude vyžadovať, aby VR používatelia pripojili svoj profil na Facebooku, čím sa posúva do ďalšej fázy

Spoločnosť Meta oznámila, že od augusta 2022 už používatelia Meta VR nebudú musieť mať účet na Facebooku na vytvorenie profilu VR, čo bolo doteraz podmienkou. Tento krok by spoločnosti Meta mohol pomôcť pridať určitý odstup od jej značky Facebook. Používatelia budú môcť v prípade potreby stále prepojiť svoje profily sociálnych médií a VR.

 

4. Instagram rozširuje prístup k šablónam a hudbe pre Reels

Instagram sprístupnil tvorcom šablóny pre Reels, ktoré umožňujú vytvárať krátke videoklipy na základe obľúbených formátov obsahu. Tešiť sa môžete aj na nové hudobné odporúčania pre vaše videá. Instagram spustil základné šablóny už v apríli, tie nájdete priamo v kamere Reels. Tam si tiež vyberiete formát videa na základe populárnych trendov. Potom už len vytvoríte podobne vyzerajúci klip, a to snímku po snímke. Okrem šablón vám Instagram teraz odporučí aj vhodné skladby. A to priamo na mieru vášmu videu. Vhodnú hudbu totiž vyhodnocuje na základe konkrétneho videa, ktoré do aplikácie nahráte.

 

5. Facebook spúšťa nový nástroj pre spoluprácu tvorcov

Nový nástroj umožní, aby sa v jednom príspevku na Facebooku objavilo viacero tvorcov. To by malo zaistiť dodatočné povedomie o daných autoroch prostredníctvom tagov a rozšírenie dosahu vďaka kombinovanému publiku oboch spolupracovníkov. V praxi to funguje tak, že pomocou nástroja Creator Collaborations môže tvorca pozvať druhého tvorcu, aby spoločne publikovali obsah na Facebooku. Pokiaľ druhý tvorca súhlasí, príspevok sa zverejní na stránkach oboch z nich. Creator Collaborations sú teraz k dispozícii iba pre video príspevky, ale Facebook pracuje aj na ďalších možnostiach tvorby.

 

Zdroje: https://www.socialmediatoday.com/, https://newsfeed.cz/

M. Sedrovičová

Ďalšie články

3x shortlist na Digital Pie 2024

Už 26. apríla sa dozvieme, ktoré práce si ukroja z 🍰koláča najlepších projektov v oblasti digitálneho marketingu. Promiseo má šancu získať až tri kúsky. Za ktoré práce? Čítajte a pozerajte ďalej.

5 (must have) nástrojov pre social media managerov

Sociálne siete sú dnes neoddeliteľnou súčasťou marketingu a komunikácie firiem. Efektívna správa sociálnych sietí si vyžaduje množstvo času, úsilia a odborných znalostí.

Ako skontrolovať nastavenie Consent Mode v2

Termín 6. marec sa blíži a s ním aj povinnosť implementácie Consent Mode V2. Pre weby, ktoré aktívne využívajú remarketing je to kritický dátum.