Novinky zo sveta marketingu #2

1. LinkedIn postupne spúšťa novú „vtipnú“ reakciu na príspevky

Niektorí používatelia LinkedIn už vidia toto nové upozornenie v aplikácii.

Teraz máte na LinkedIn k dispozícii novú reakciu, pričom k šiestim ďalším možnostiam odpovedí na LinkedIn príspevky je pridaná „vtipná“.

Ak ju ešte nemáte, nezúfajte. Podľa LinkedIn sa „vtipná“ reakcia zavádza len postupne a zatiaľ nie je dostupná pre každého. Je však na ceste a poskytuje vám jednoduchý spôsob ako vyjadriť, že príspevok na LinkedIn vás rozosmial alebo pobavil. Vtipná reakcia bola používateľmi veľmi žiadanou funkciou.

 

2. Snapchat vyvíja novú predplatiteľskú službu „Snapchat+“, ktorá ponúka exkluzívny prístup k novým funkciám

Snapchat skúma nový potenciálny spôsob speňaženia prostredníctvom novej predplatiteľskej služby s názvom „Snapchat+“. Tá by používateľom poskytla prístup k novému radu exkluzívnych a experimentálnych funkcií aplikácie a jej nástrojov. Snapchat+ by prišla s variabilnými platobnými úrovňami a tiež bezplatnou týždennou skúšobnou verziou, ktorá vám umožní vyskúšať, čo ktorá služba ponúka.

V súčasnosti sú dostupné takéto služby:

Žiadna z týchto služieb nie je ohromujúcou novinkou; je to však začiatok. Kým však bude Snapchat+ oficiálne vydaná, stále sa toho môže veľa zmeniť.

 

3. Instagram testuje aktualizovaný feed podobný TikToku

Instagram spustil aktualizovanú verziu svojho nového celoobrazovkového testu hlavného feedu, ktorý rozširuje príspevky na Instagrame – či už ide o statické obrázky, videá alebo reels – do plnej výšky, v štýle TikToku. V novom formáte sú reels a videoklipy rozšírené na štýl celej obrazovky, pričom obsah prekrýva navigačný panel, popis a logo Instagramu.

 

4. TikTok spúšťa test funkcie “História zobrazenia príspevkov”

TikTok oficiálne spustil test svojej novej možnosti „história zobrazenia príspevkov“. Vďaka nej budete môcť zistiť, kto z vašich sledovateľov si prezeral vaše klipy. To však iba v prípade, ak budete navzájom sledovať svoje aktivity. Niektorí používatelia TikToku sú už na túto možnosť upozornení. Týka sa však iba tých, ktorých sledujete alebo ktorí sledujú vás. Vďaka tomu dostanete ďalší prehľad o angažovanosti vašej TikTok komunity.

 

5. YouTube uvádza, že už 1,5 miliardy používateľov využíva YouTube Shorts každý mesiac

Je úžasné uvedomiť si, aký vplyv mal TikTok na prostredie sociálnych médií a na spotrebiteľské návyky médií v širšom zmysle. A to nielen v rámci samotného TikToku, ale aj prostredníctvom rôznych ponúk krátkych videí, ktoré sú teraz dostupné aj v iných aplikáciách. Napríklad, YouTube odhalil niekoľko nových štatistík o rastúcej popularite YouTube Shorts, vlastného klonu TikTok, ktorý bol pôvodne navrhnutý tak, aby zmiernil rozdiely medzi týmito dvoma aplikáciami a zabránil používateľom YouTube zablúdiť k trendovej platforme. Približne 75 % používateľov YouTube už nejakou formou používa krátke videá.

 

6. Pinterest uvádza na trh nové reklamné nástroje

Pinterest uvádza na trh dva nové reklamné produkty, ktoré majú značkám pomôcť využiť ich nápadité piny podobné príbehom. Zároveň spúšťa nový proces označovania „Platené partnerstvo“. K novým reklamným nástrojom pridáva ponuku „Idea Ads“, ktorá, podobne ako Idea Pins, predstavuje viacstránkové prezentácie na celú obrazovku, ktoré obsahujú vlastné odkazy.

 

7. Horizon Worlds sú po prvýkrát dostupné aj v Európe

VR svet Horizon Worlds, na ktorom Meta v poslednej dobe intenzívne pracuje, prvýkrát prichádza aj do Európy. Okrem USA a Kanady ho budú mať odteraz k dispozícii aj používatelia vo Veľkej Británii. V blízkej budúcnosti sa tak dostane aj do ďalších európskych krajín. Prostredie Horizon Worlds umožňuje používateľom vytvárať vlastné interaktívne virtuálne svety s radom 3D objektov a nástrojov, ktoré môžu využiť na ich budovanie.

 

8. Facebook pripravuje zásadné zmeny vo feede. Jeho algoritmus má fungovať podľa vzoru TikToku

Facebook chystá veľké zmeny. Chce klásť väčší dôraz na príspevky odporúčané algoritmom a viac podporovať čoraz populárnejší formát krátkych videí. Mal by ponúknuť aj možnosť chronologického radenia príspevkov a filtrovania obsahu podľa priateľov, skupín alebo stránok. Pre odporcov rozdelenia Facebooku a Messengeru má tiež dobrú správu – zdá sa, že správy bude teraz opäť možné posielať priamo z Facebooku. Novinky sa týkajú aj zobrazovania Stories a Reels.

Zdroje: https://www.socialmediatoday.com/, https://newsfeed.cz/, https://www.focus-age.cz/