YouTube nie je len o videách

 

Youtube pozná snáď každý používateľ internetu. Podľa aktuálnych dát navštívi YouTube mesačne na Slovensku až 2,9 milióna používateľov.

Príbeh tohto videoportálu sa začal písať v roku 2005, kedy túto platformu založil Chad Hurley. Už o rok neskôr ho kúpil Google a v súčasnosti ide o najväčší svetový systém na zdieľanie video súborov na internete.

Zaujímavosť:
Ako prvé video bolo na Youtube nahrané toto video:

Za uplynulé roky sa však YouTube zmenil a všimli sme si to aj my v agentúre.
Kedysi stačilo mať 3000 odberateľov a vydať video, ktoré sa následne týmto odberateľom zobrazilo.
To sa však kvôli stále väčšiemu pretlaku obsahu zmenilo – vaše videá neuvidí každý odberateľ. Namiesto toho Youtube generuje pre každého z používateľov personalizovanú hlavnú stránku. Na nej si nájdu videá, ktoré im naservíruje záhadný YouTube algoritmus.

Kľúčový faktor č.1 – Priemerné percento zhliadnutia videa

Prvý z dvojice dôležitých faktorov je priemerné percento dĺžky videa, ktoré si publikum pozrie na jedno prehratie. Ak má vaše video 10 minút, ale väčšina používateľov ho dopozerá iba do 1 minúty, vaše video má len 10 % priemernú dobu zhliadnutia videa, čo je žalostne málo.

Samotný YouTube vám informáciu o priemernej dobe pozerania videa zobrazuje pri každom z vašich videí v analytike. Navyše vám ukáže aj konkrétny čas videa, v ktorom z neho začalo odchádzať najviac ľudí. To vám pomôže pri vyhodnocovaní samotných videí a môžete tak prispôsobovať ďalšiu tvorbu, aby % dopozerania vášho videa boli čo najväčšie.  

Čím väčšia % dopozeranosť videa, tým lepšie. Ak sa video bude príliš naťahovať a obsahovať nezaujímavé pasáže, používatelia z videa odídu, % dopozeranosti bude klesať a YouTube algoritmus to zachytí. Preto by vaše video malo byť intenzívne a obsahovať pridanú hodnotu – či už je to edukovanie alebo pobavenie diváka je len a len na vás.

Kľúčový faktor č.2 – Click-through-rate

Click-through-rate poznajú najmä performance marketéri. Je to pomer medzi počtom kliknutí na odkaz a počtom zobrazení vyjadrený v percentách.

Odkedy sa však zmenili algoritmy je táto metrika aj neoddeliteľnou súčasťou životov Youtuberov a správcov Youtube kanálov.

Aj tu platí, že čím väčší click-through-rate, tým lepšie.

Ako už hovorí názov tohto článku, okrem obsahu a kvality videa je veľmi dôležitý aj NÁZOV a NÁHĽADOVÝ OBRÁZOK. Ak ste už dlhé hodiny pripravovali nejaké video a dali ste si záležať na jeho obsahu a kvalite, pripravte aj kvalitný a pútavý náhľadový obrázok.

Zamyslite sa, čo by v náhľadovom obrázku mohlo byť, pripravte si k nemu grafiku a skúste si vo photoshope váš náhľadový obrázok dosadiť do snímky obrazovky vašej hlavnej stránky na YouTube.

Klikli by ste na neho? Ak áno, prečo? Ak nie, prečo?

V analytike vašich videí následne uvidíte konkrétny údaj click-through-rate vyjadrený v percentách. Následne viete ďalšie náhľadové obrázky a názvy podľa toho optimalizovať, aby bol váš click-through-rate čo najväčší.

Takže nie, YouTube už naozaj nie je len o videách. Za úspechom na YouTube sa (okrem iného) skrýva aj kreatíva a grafická práca pri tvorbe názvu a náhľadového obrázku.

Viac o popisoch videí a kľúčových slovách si povieme v našom ďalšom článku už čoskoro.

Autor: Róbert Potoma

Publikované: 18. máj 2021